Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
#1358229
hmmm...fråga min PST om oljebyte i växellådan till nästa service nästa vecka.
behövs inte säger han...V60 T5 - har gått 7'
ska jag stå på mig och begära att han gör bytet eller vänta tills nästa service?
:-(
#1358230
C.W. skrev: fre 10 jan 2020, 15:51 hmmm...fråga min PST om oljebyte i växellådan till nästa service nästa vecka.
behövs inte säger han...V60 T5 - har gått 7'
ska jag stå på mig och begära att han gör bytet eller vänta tills nästa service?
:-(
då oljebyte i växellådan endast sker på ambulans-, polis, eller uttryckningsfordon och taxibilarna(i schemat) men just till privat/pendlingbil/you name it, brukar och oftast får man höra att det inte behövs byte.
Om en kund begär en sköljning av växellådan så kommer det såklart kosta extra givetvis. Fråga personalen som bokar in service:ar och dylikt. Tycker du växellådan går ryckigt/ojämt? Annars tycker jag du skall kolla med andra verkstäder som möjligtvis kan göra växellådsspolning, samt billigare än vad din ÅF tar?
#1358231
C.W. skrev: fre 10 jan 2020, 15:51 hmmm...fråga min PST om oljebyte i växellådan till nästa service nästa vecka.
behövs inte säger han...V60 T5 - har gått 7'
ska jag stå på mig och begära att han gör bytet eller vänta tills nästa service?
:-(
Min PST sa att det kunde vänta till nästa service om jag inte ville få det gjort nu...
Skulle säga att det beror på hur långt du kör till nästa service, pratar vi 1000-1500 mil kan det säkert vänta, exempelvis byter de tydligen vid ca 8' på taxibilar .
Märker du att lådan beter sig lite lustigt är det dock aldrig fel med ett byte.
Användarvisningsbild
av C.W.
#1358234
Jag tycker lådan verkar funka bra.
Kan ju höra med han igen vid nästa veckas servicetillfälle.
Men tack för infon
(Såg att det låg en liknande tråd i V60 forumet)
#1358250
Vilken generation V60 T5 pratar vi om? Är det med Powershift så ska den ju definitivt byta olja i oljan. Är det 8-vxl skulle jag inte bry mig än på ett bra tag.
#1358315
Powershift är 9000 mil intervall, och det är i extremt längsta laget. Byter på max 3000 i tjejens bil. 8 vxl är 6000 på utryckning/taxi och det är väl lite tidigt de också kanske. 8-10 räcker nog privat.
#1358482
Vilken lycka! Jag va ute i skogen när sambon skrev ett meddelande att vi måste åka och tvätta bilen. Självklart ska vi det :-D
1tim och 52min var vi borta. Nu är bilen ren på riktigt. Hade med två fälgpenslar och två tvättvantar så hon fick minsann va med och tvätta.
Fyllde på spolarvätska och nu finns det bara 18L färdigblandad spolarvätska på hyllan i garaget ;-) Batteriet får ladda över natten.
#1358591
1B0B838D-09A3-4435-AE9D-E373AC620B35.jpeg
1B0B838D-09A3-4435-AE9D-E373AC620B35.jpeg (760.21 KiB) Visad 460 gånger
Bilen varit på service och fått uppgradering av mjukvara så att jag kan uppdatera kartorna hemma. Första kartuppdateringen sedan 2013, när den började tugga stod den på 3h 5min. Får bli lite nöjesåkning så att den blir klar nån gång 😃

Sen upptäckte jag att man ställer regnsensorns känslighet med hjulet för intervalltorkaren, ni anar inte hur länge jag kört utan att veta detta! Trodde regnsensorn bara hade ett läge 😂
#1358595
Sen upptäckte jag att man ställer regnsensorns känslighet med hjulet för intervalltorkaren, ni anar inte hur länge jag kört utan att veta detta! Trodde regnsensorn bara hade ett läge 😂


:-D Alltid lär man sig något nytt!!
  • 1
  • 1246
  • 1247
  • 1248
  • 1249
  • 1250
  • 1845
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]