Moderator: Moderatorer

#1520780
Micce1980 skrev:@Jernhand, Nästan samma bild :) viewtopic.php?f=88&t=71440&hilit=ctek&start=16070

@EbbevonVolvo, Betalar du service och bränsle för att få detta?

@fjohan82, Ja precis och då kommer väskan än mer väl till pass :)

.
IMG_4421.jpg
.
IMG_4422.jpg
.
Jag har serviceavtal, köper BENSIN med Carpaykortet, har Carpaybanken och köper ALLT med kortet (även tanten gör detta med kort 2), har ett sparkonto med en hel del pengar på.
Vad eller vilket som gör att jag får dessa rabattcheckar undrar jag också. Är det någon annan som vet?

Antar då att du, Micce1980, inte får dessa checkar?
#1520782
@EbbevonVolvo, Nej precis. Har kortet i mobilen så kan betala med det. De brukar fråga vid service med mera och betalar med det om det blir billigare annars amex där vi har en del poäng
#1520833
Pärlan fick service med kupéfilter, luftfilter och dieselfilter. Fick även nya xenonlampor och torkarblad.
Det enda som saknas är att det borde ha blivit en tvätt också.
#1520897
Släpat upp startbatteriet fulladdat igen till henne, den tjuriga käringen hade ätit upp hela batteriet igen. Tror hon läcker :bored:
Köpt en batteriövervakare med blåtand så man kan se i app hur batteriet mår. Man får även varning i appen om det går för lågt.
Köpt en batterifrånkopplare på feltema om jag vet att griniga käringen skall stå still ett par dagar.
Stängt av det mesta som drar ström och satt på screensave på infotainment.....
Nu skall man väl ändå slippa skiten???? Finns en laddstolpe -> 230v adapter att köpa om man vill ladda "på fältet" men rätt dyr.
Jo just ja, fick den nu kända "volvo on call behöver service" så start/stopp batteriet är också slut :mad:
#1520943
Har bytt kugghjul till trippmätaren på 740in och fixat så tankmätaren fungerar igen.
Är enormt sällsynt med både tankmätare och tripp på dessa bilar idag.
Var lite väl mycket spänning i livet att köra utan någon som helst kontroll på hur mycket bränsle som fanns kvar .
#1520962
Köpte nya vinterskor till förskoleexpressen och satte på dom igår, köpte av den lokala förmågan i grannbyn den här gången. Kunde bara välja på Nokian eller Pirelli så det fick bli det senare, satt såna på tidigare och fungerat för ändamålet, jag föredrar Michelin annars.

1750:-/st var lite svettigare än vanligt men utslaget på 5 vintrar är det inte så blodigt egentligen, soppan har ju påverkat min driftsbudget mer.

Pendlarwagen fick på sig vinterskorna redan i mitten på oktober så dubben ser nog ut som popnitar till våren.

Blir lite fascinerad av att väghållarna är så sena ut, tycker dom borde vara på tårna efter alla år av kritik men det är väl färskingar som räknat lågt som tar avtalen gissar jag.

#1520965
EbbevonVolvo skrev: Jag har serviceavtal, köper BENSIN med Carpaykortet, har Carpaybanken och köper ALLT med kortet (även tanten gör detta med kort 2), har ett sparkonto med en hel del pengar på.
Vad eller vilket som gör att jag får dessa rabattcheckar undrar jag också. Är det någon annan som vet?
Du samlar poäng när du använder carpaykortet och när du nått 5000 poäng får du en check på 50kr. Köp hos Volvo (tänka, tvätta osv) ger 1 poäng per krona, och köp på andra ställen ger 0,5 poäng per krona.
#1520975
batmac skrev:
EbbevonVolvo skrev: Jag har serviceavtal, köper BENSIN med Carpaykortet, har Carpaybanken och köper ALLT med kortet (även tanten gör detta med kort 2), har ett sparkonto med en hel del pengar på.
Vad eller vilket som gör att jag får dessa rabattcheckar undrar jag också. Är det någon annan som vet?
Du samlar poäng när du använder carpaykortet och när du nått 5000 poäng får du en check på 50kr. Köp hos Volvo (tänka, tvätta osv) ger 1 poäng per krona, och köp på andra ställen ger 0,5 poäng per krona.
Jo, hur dom värdecheckarna skapas vet jag. Dom använder jag sedan när jag tankar.
Nu var det var dessa extra tvättcheckar på 50kr som jag får kommer ifrån? Dessa går BARA att använda till tvätt och gäller endast under en kort period, en till tre dagar. Vanligen får man checken och den gäller om två till tre dagar.
Så undran var/är varför jag får dessa extra tvättcheckar? :-D
#1520976
Får också dom lite nu och då, utan att göra något annar än service och någon enstaka tvätt hos dom. Använder aldrig deras kort till något annat heller.

Så det är nog mest för att vara schyssta :-)
#1521557
Monterat extraljus! Mer exakt kablage då jag inte visste att canbus fanns och monterade ljuset tidigare i veckan! Så jag beställde en enhet och har roat mig med det ikväll på min v90. Fy vilket jobb det kunde blivit! Rena pansarvagnen. Hittade som tur var canbus kablarna under hjulhuset och kunde dra allt i morotutrymmet!

Edit: Till er som funderar på att göra likadant för att slippa dra kablarna genom väggen, då kommer ni inte kunna lägga till i symbolen för extraljusen i infotainment. De e tydligen därför man måste ha boxen inne för att en kabel där går till sensus. Men bryr man sig inte om det så funkar detta.
Bilagor
received_2942324622728193.jpeg
received_2942324622728193.jpeg (256.41 KiB) Visad 1003 gånger
Senast redigerad av 1 AnuBiz, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 1705
  • 1706
  • 1707
  • 1708
  • 1709
  • 1845

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]