Moderator: Moderatorer

#1343591
Briander skrev: :(
Lockad av att gå upp åtminstone en dimension nu men känns också ekonomiskt onödigt när vinterhjulen inte är dåliga på något sätt.
Micce1980 skrev:
Man säljer ju sina 16" till bättre behövande ;-)
Hehe ja det kan man ju göra. Det får bli nästa är. Jag har ju mina Njord som jag tänkte ha som vinterhjul, men det är ju helt stört vad mycket dyrare det är med däck till 17" jämfört med 16", omkring 900 per däck om man kikar på Hakka 9. Blev lite för hårt det här året när medföljande är OK.
#1343607
batmac skrev: tis 22 okt 2019, 17:56
Briander skrev: :(
Lockad av att gå upp åtminstone en dimension nu men känns också ekonomiskt onödigt när vinterhjulen inte är dåliga på något sätt.
Micce1980 skrev:
Man säljer ju sina 16" till bättre behövande ;-)
Hehe ja det kan man ju göra. Det får bli nästa är. Jag har ju mina Njord som jag tänkte ha som vinterhjul, men det är ju helt stört vad mycket dyrare det är med däck till 17" jämfört med 16", omkring 900 per däck om man kikar på Hakka 9. Blev lite för hårt det här året när medföljande är OK.
Du ska ju se på bilar som lägsta har 18" och ska köpa premium däck(t.ex nokian).. ligger i runda svängar ~2400-2600kr/st , kan inte tänka mig om man köper från däckfirmor på butik.. Jag skiter i hur det ser ut på vinter, vem kollar ens vad du har för fälgar/däck när dom blir grisiga efter en slaskig-körning :P . Jag nöjer mig helt på 16" och det bästa är att man inte alls behöver snåla för att få premium däck heller.
#1343611
UnleashFusion skrev:
Du ska ju se på bilar som lägsta har 18" och ska köpa premium däck(t.ex nokian).. ligger i runda svängar ~2400-2600kr/st , kan inte tänka mig om man köper från däckfirmor på butik.. Jag skiter i hur det ser ut på vinter, vem kollar ens vad du har för fälgar/däck när dom blir grisiga efter en slaskig-körning :P . Jag nöjer mig helt på 16" och det bästa är att man inte alls behöver snåla för att få premium däck heller.
Skillnaden mellan 17 och 18 är mindre, omkring en 500. Hakka 8 för 18" är tillochmed billigare än Hakka 9 för 17" på bythjul.
#1343783
grillchips skrev: tis 22 okt 2019, 22:12 @Jovve, självförvållat? ;) Jag kör 20" på vintern, duger utmärkt. ;)
Mja, självförvållat i den graden att jag köpte bilen jag köpte ;-)
Pga frambromsarna är 19" det minsta som går på. Du kan ju iallafall gå ner i storlek om du vill :P
Skämt åsido så har jag inga problem att köra med 19" på vintern, är väl bara dagen när det är dags för nya däck som inte är så rolig :-)
#1343876
Beställt montering av kablage och inlägg av mjukvara till LED-rampen när bilen ska på service nästa fredag.
Kommer dock montera rampen själv i helgen...
#1343893
Petterlundstrom skrev: tor 24 okt 2019, 10:01 Underhållsladdat batteriet!IMG_20191024_080408.jpg

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum
Nöjd med laddaren? Har en Ctek, hur är denna jämfört med Ctek? :-o :-)
  • 1
  • 1207
  • 1208
  • 1209
  • 1210
  • 1211
  • 1845
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]