Moderator: Moderatorer

#1276139
Bokat tid för service. Kul? Not... :bored:
Denna gången blir det underhållsservice ( bla bränslefilter) samt byte av bromsvätskan. Det sista valde jag till då det inte är inkluderat i någon service.
Min PST ska även felsöka och åtgärda en yttre backspegel som "hoppar/rappar" vid utfällning och halvljus som bländar allt och alla.
De lyser så högt att de går i linje med bakrutans överkant på en V70... :-/
#1276183
EbbevonVolvo skrev: sön 21 okt 2018, 14:49
grillchips skrev:Nu kan vintern komma!IMG_20181021_135410.jpeg
Där är vi inte överens. Jag vill ha fortsatt sommar. Eller i alla fall en varm höst som övergår i en härlig vår.
Tur att vi är olika. :-D
Håller helt med dig, vintern får gärna lysa med sin frånvaro! Och grillchips, fälgarna är skitsnygga även utan snö! :-D

Mike
#1276203
grillchips skrev: sön 21 okt 2018, 14:42 Nu kan vintern komma!IMG_20181021_135410.jpeg
Den ska visst komma på lördag, snövarning så långt ner som till norra Götaland... :-/
#1276313
Saaben har fått vinterdäck idag då den ändå skulle in på service, planen är att lämna in v70:in för byte av bromsbelägg inom en snar framtid och då får de byta samtidigt :-)
Skall bara få någon till offert på jobbet då jag tycker Volvo åf pris på drygt 5.000:- för belägg samt byte runt om känns lite saftigt.
#1276320
@mikethebik, ha! Jag är inget fan av snö men nu slipper jag nog skämmas iaf! ;) Och är ganska nyfiken på hur däcken presterar på en så stor bil.
@fjohan82, ja jag hörde det. Känns skönt ändå att hjulen är på, måste bara efterdra lite tror jag.
#1276326
Det märks att vi bor i ett avlångt land när folk byter och en annan knappt börjat fundera på att byta :-)

Av de produkter jag har hemma är detta så rent det går att få vinterpuckarna, de såg ju rätt grisiga ut när jag fick hem de förra vintern så är inte helt missnöjd ;-) Sen vågar jag inte gå loss för hårt, kanske skadar en syrabaserad avfettning insidan där det första bubbla?

Ska bli skoj att se hur sommarfälgarna ser up på insidan senare i höst, de var mycket bättre omhändertagna av förra ägaren så de blev 100% rena sist :)
IMG_0121.jpg
IMG_0121.jpg (583.7 KiB) Visad 1343 gånger
IMG_0224.jpg
IMG_0224.jpg (351.99 KiB) Visad 1343 gånger
#1276330
@Micce1980, vad hade du för medel?
Jag använde (framförallt på insidan) Prickbort, BVE Grön, Megs wash & wax, torkstöd med utspädd Tershine Refract, avslutade med ett väldigt lätt lager av Megs Carnuba Wax. Mycket överflödigt där säkert men ville få det så superrent som möjligt. :D
#1276338
grillchips skrev:@Micce1980, vad hade du för medel?
Jag använde (framförallt på insidan) Prickbort, BVE Grön, Megs wash & wax, torkstöd med utspädd Tershine Refract, avslutade med ett väldigt lätt lager av Megs Carnuba Wax. Mycket överflödigt där säkert men ville få det så superrent som möjligt. :D
Diesel och en borste, sedan Pol metallpolish och avslutade med lera. Den leran var dock rätt så kass kändes rätt så plastig jämfört med andra, den var en chansning från eBay innan tullreglerna kom till.

Ska på med samma Meg carnuba sen också

Så du menar att man kanske skulle byta ut vissa saker? ;-)
  • 1
  • 1004
  • 1005
  • 1006
  • 1007
  • 1008
  • 1845

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]