Moderator: Moderatorer

#1487501
Tack för era tankar och reflektioner.
Innan första omlackeringen efter en olycka så fanns inte problemet, det kom med den "nya" bakluckan som monterades.
Man har även monterat om handtaget en gång, efter en nyare instruktion. Detta verkar inte heller hjälpa.
Det får bli en tur till skadeverkstan och prata med dom om vad man kan göra för att åtgärda detta.
Kanske slipa på handtaget som tidigare har visats, jag kan inte se någon annan lösning med tanke på hur fästena i handtaget och hålen i luckan är placerade i förhållande till varandra.
#1487538
Alla v60 blir sådär till slut. Det finns en fix, men det hjälper bara ett tag. Slipa ner (rätt mkt) och foliera runt hålen så borde man gå säker.
Köper man nytt handtag så funkar det ett tag, sen blir det samma sak igen.
#1487541
Kommit över en uppsättning Leda fälgar så har man samma på sommar och vinter och slipper bry sig om vinterfälgar tills vidare, blir att kontakta Ulrix i Malmö för gummi nu bara ;-) Visst rätt vanliga fälgar men tycker de gör sig riktigt bra på XC60
#1487603
Var och visade upp bakluckan idag, visade sig för övrigt att inga bilar repareras i Nacka längre utan de körs till Södertälje.
Nåväl.. Jag han inte mer än hem så ringer verkstan, bilen ska in om 2 veckor för att få detta åtgärdat med bl.a. omlackering, nya tätningar och injustering.
Bra och snabb service! :-)
#1487606
Micce1980 skrev:Kommit över en uppsättning Leda fälgar så har man samma på sommar och vinter och slipper bry sig om vinterfälgar tills vidare, blir att kontakta Ulrix i Malmö för gummi nu bara ;-) Visst rätt vanliga fälgar men tycker de gör sig riktigt bra på XC60
Inte överdrivet vanliga ändå! Dessutom passar dom ovanligt bra ihop med färgen på din bil. Riktigt snyggt vill jag påstå!! :-D
#1487698
Väntar på mina låskistor som ska komma denna vecka, börjar bli tröttsamt att behöva låsa bilen flera gånger när det är kallt ute.
Beställde med ett kamrems kit också, som jag ska ge mig på i sommar eller höst.
#1487775
Svängde förbi OKQ8 för att tvätta bilen första gången efter omlackeringen. Vill ogärna tvätta när det är minusgrader så i dag var ett bra tillfälle tänkte jag. Efter att ha lagt på kallavfettning och därefter min nya alkaliska avfettning spolade jag av bilen.

När den var avspolad noterade jag att den var prickig på flera ställen och på grund av att jag inte hade med mig någon flygrostborttagare, blomsprutan fick användas till den alkaliska avfettningen, fattade jag beslutet att inte tvätta mekaniskt denna gång. Men den bilen är i alla fall betydligt renare. Nu ska jag bara skaffa en bra spruta till flygrostborttagaren.

Audiföraren i tvättbåset bakom mig tyckte att det var lämpligt att använda skumborsten...
20220208_154141.jpg
20220208_154141.jpg (423.18 KiB) Visad 510 gånger
#1487823
Akutbesök på verkstaden på orten då det lyste i displayen att handbromsen låg på/ej lossnat helt :bored: Haft bilen sedan nya och gått ca 8500mil så detta var första felet. Den blev kvar över natten så får väl se om man har råd att lösa ut den imorgon :-D
  • 1
  • 1606
  • 1607
  • 1608
  • 1609
  • 1610
  • 1852

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]