Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SebSE
SBergdahl skrev:Fast mer tidlös lyx som bra säten, lyxiga material och den feta högtalaranläggningen vinner rätt lätt över teknikgodiset i längden. På de punkterna känns det iofs som om 90-serien ligger bra till också :)
Dock skulle jag nog säga att för 35.000 så var det inte alls så bra ljud... jag hade förväntat mig mycket mer för att vara ärlig.
Visst. Det var inte dåligt. Men jag skulle inte tro att så många skulle märka stor skillnad i ett blindtest medans billen rullar i landsvägshastighet.
SebSE skrev:
grillchips skrev:Sitter och läser på inför offert-förhandling på fredag medan Betty Blue är på service. Se ifall det är värt att ro hem en fabriksny V90 eller sikta på att hitta en bättre beggad.
Vansinnigt svårt att bygga en ny bil inom rimliga gränser... :lol:

Edit:
Och nu så har sambon gått bananas med V90-broschyren. Om hon bara visste vad allt kostade... :lol:
Jag hade förmånen att köra en XC90 (MY2018) med all teknisk uttrustning som fanns. Kan verkligen säga att halva känslan där är att ha en fullutrustad bil som samverkar med föraren.
Skulle hellre gå på de intelligenta funktionerna än "stylingen".
Ännu roligare är det att beställa En!
Man ångrar sig rätt snart Om man inte väljer det man vill ha.
Allt fungerar verkligen bra ihop och man behöver inte tänka på något utan det finns bara där.
För ungefär ett år sen provkörde jag en V90 T6 som iaf vad jag kan minnas var bra fullsmetad med utrustning. Underbar körning och bilen levde verkligen upp till förväntningarna. Nu kommer vi behöva "trappa ner" till en T5 så jag hoppas det blir bra.
Jag är mer för utrustning än looks (fast det visuella spelar såklart roll också). Nuvarande bil saknar så mycket av diverse bekvämligheter och praktiska saker så jag vill inte "behöva" tumma på något - fast jag vet att det kommer behöva bli så. Så det får bli lite prioritering och ev reka grejor som går att eftermontera om lusten skulle falla på. Panoramatak är ett måste, det blir svårt med eftermontering. :lol: Samtidigt som jag vet att jag/vi får förlika oss med att vi kommer inte kunna få allt vi vill bocka i. Vi får vara glada att ha möjligheten att köpa en fabriksny överhuvudtaget.

Oavsett så ska det bli intressant att få se lite "riktiga" siffror på fredag hos bilförsäljaren. :)
Användarvisningsbild
av SebSE
Perra83 skrev: Ännu roligare är det att beställa En!
Man ångrar sig rätt snart Om man inte väljer det man vill ha.
Allt fungerar verkligen bra ihop och man behöver inte tänka på något utan det finns bara där.
Så är det. jag ångrar inte att jag köpte en ny när jag får höra vad kollegorna får kompromissa med i sina begagnatköp.
Speciellt om man vill ha en bensinare idag så är begagnatmarknaden extremt begränsad och det finns många "lustiga" exemplar ute.

De "lyxsaker" jag valde har jag inte ångrat en sekund då de ger ett mervärde i vardagen.

Sen är det såklart en annan sak om man sitter 1,5 timme i bilen per dag (som jag) eller om man ska köpa en helgbil.
SebSE skrev: Så är det. jag ångrar inte att jag köpte en ny när jag får höra vad kollegorna får kompromissa med i sina begagnatköp.
Speciellt om man vill ha en bensinare idag så är begagnatmarknaden extremt begränsad och det finns många "lustiga" exemplar ute.
De "lyxsaker" jag valde har jag inte ångrat en sekund då de ger ett mervärde i vardagen.
Sen är det såklart en annan sak om man sitter 1,5 timme i bilen per dag (som jag) eller om man ska köpa en helgbil.
Jag har inte så stor koll på beg-marknaden för V90 (mest för att det inte finns så supermånga ännu) men för beggade XC60 bensin så är det ofta ganska välutrustade kärror tycker jag. T5or är rariteter men T6or finns det en del av och det är lite som att folk vet vad de har köpt och därför gjort (nåja) kloka val gällande utrustning.

Nu är jag mest orolig för att det kommer presenteras en hybrid-T5 i samband med nya V60 och som i bästa av världar även kommer finnas till V90, för det är dit vi vill men idag är det ju sparsamt med info.
Användarvisningsbild
av SebSE
grillchips skrev:
SebSE skrev: Så är det. jag ångrar inte att jag köpte en ny när jag får höra vad kollegorna får kompromissa med i sina begagnatköp.
Jag har inte så stor koll på beg-marknaden för V90 (mest för att det inte finns så supermånga ännu) men för beggade XC60 bensin så är det ofta ganska välutrustade kärror tycker jag. T5or är rariteter men T6or finns det en del av och det är lite som att folk vet vad de har köpt och därför gjort (nåja) kloka val gällande utrustning.

Nu är jag mest orolig för att det kommer presenteras en hybrid-T5 i samband med nya V60 och som i bästa av världar även kommer finnas till V90, för det är dit vi vill men idag är det ju sparsamt med info.
Ahh. Menade främst V40. Där har leasingmarknaden översvämmat utbudet. Med 90% dieselkärror.
Och de som haft bensin är i regel lågutrustade T2:or eller manuell låda.

Kolla bara MY15-16.
15 st bensin automat ute på blocket i hela landet.
448 disel manuell

Det krävs ingen raketforskare för att se var överutbudet finns (Och var de välutrustade modellerna kommer gå åt)
Tvättat bilen och fick efter mycket möda bort all tjära och flygrost. Svampade sedan så nu skiner den crystal vita lacken så fint igen.
Över 3L spolarvätska gick i. Blandade i ordning 7L ny spolarvätska. Tankade fullt och satte batteriet på laddning.
Imorgon är bilen skitig igen...
Derank skrev:Bilen ville visst ha soppa redan, 39mil kört fick i 55liter........now we talking!
:-O) På en D4'a? Hur många OCH tunga släp hade du efter bilen? 1,41 l/mil har respekt med sig. :D Hade du kul? :lol: :lol:
Derank skrev:Bilen ville visst ha soppa redan, 39mil kört fick i 55liter........now we talking!
Låter som mina "långkörningar", 55l tank och kommer väl omkring 40 mil på det med tung högerfot, 19" och 136 frustande etanolhästar.
  • 1
  • 848
  • 849
  • 850
  • 851
  • 852
  • 1912
Svart grill

Ah ok så då är där såk[…]

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]