Moderator: Moderatorer

En liten snabb avspolning fick det bli efter jobbet. Har kommit på att man kan använda munstycket på tex CleanCar som en Foam Gun om man inte skjuter fram borsten ordentligt (Gud förbjuder att använda borsten på bilen). Resultatet blir ju inte tipptopp men duger att "underhållstvätta" mellan dom ordentliga tvättarna på helgerna :P

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av ER
Bytte gasdämparna till bakluckan. Var dags då dom gamla varit lite lömska en tid och inget läckage i hydraulsystemet för öppning/stängning men ändå inte öppnat fullt och ibland tenderat att börja glida igen helst när det varit lite kallare. 450 riksdaler för 2st 1200 mil gamla från en V70 MY16 var som hittat och var pinsamt enkla att byta mot vad man förväntade sig när det involverar att riva i bakkanten på innertaket.
P210 skrev:Passerat ännu en milstolpe, milen rinner iväg fort när man har roligt :wink:
Det sammanföll med att min bränsleapp i telefonen upplyste mig om att jag vid sista tankningen nu tankat diesel för 40.000kr sedan köpet....

Bild
Du ligger 250 mil efter mig :wink:
jimlindeborg skrev:Har kommit på att man kan använda munstycket på tex CleanCar som en Foam Gun
Så gör jag också på den tvätt jag brukar använda, som du säger så fungerar det riktigt bra till vardagstvätt, speciellt sommartid när det mest är löst damm. Vintertid blir det dock lite värre :wink:
Sierra94 skrev:Hehe, jag har oxo en sån app som nu kan berätta att jag tankat för mer än jag köpte min v50 för vilket känns konstigt :-) Eller så är det dags att byta bil helt enkelt.
Mina motsvarande siffror :-O)
V70 2.4 inköpspris 27 000 kr. Hittills tankat bensin för 39 000 kr (sen april i år)
740 GL inköpspris 4 500 kr. Hittills tankat bensin för 188 000 kr, helt fantastiskt :D

Kollade oljan idag på V70 2.4, nivån var bra men den såg lite tunn ut. Den närmar sig 4 000 mil sen senaste oljebytet. Någon som testat vad dom klarar? (tänkte va seriös och byta var 3000e men garaget är upptaget av ett projekt :))
740 GL som jag nu slutat köra bytte jag inte olja på de sista 10 000 milen, gick hur bra som helst ändå. Det man ska komma ihåg är att jag hällt i kanske 0,5-1 liter olja per 1 000 mil.
Äntligen justerat den trist hängande bakre torkararmen på min V70 MY12. Stört mig ett tag på att den ibland hängt ner på lacken helt utan behov att svepa där. Den satt dock väldigt bra för att varit monterad i 3 år, fick använda avdragare och trodde först att jag knäck av axeln när det small. Men de va bara fint damm/smuts vid splinesen som gjort att det göddat fast sig ordentligt.
Slama skrev:Äntligen justerat den trist hängande bakre torkararmen på min V70 MY12. Stört mig ett tag på att den ibland hängt ner på lacken helt utan behov att svepa där. Den satt dock väldigt bra för att varit monterad i 3 år, fick använda avdragare och trodde först att jag knäck av axeln när det small. Men de va bara fint damm/smuts vid splinesen som gjort att det göddat fast sig ordentligt.

mmm man får räta upp de med jämna mellanrum...
Jag har haft bilen inne för hjulskifte, så nu är vinterdäcken på.
Men jag undrar om de brukar pumpa däcken också i samband med skifte? Eller ska man åka och göra det själv?
Allinug skrev:Men jag undrar om de brukar pumpa däcken också i samband med skifte? Eller ska man åka och göra det själv?
Jag brukar fråga vilket däcktryck de pytsat i om jag missat att säga det önskade däcktrycket till dem, ser det som en självklarhet att de kollat trycket åt dig men de kan ju missat. Kolla nästa gång du är på en mack
Har idag monterat sportpedaler i min nya V40CC, ångrade att jag inte beställde det från fabrik... Dock hade Bilia 20% rabatt på tillbehör i helgen, vilket gjorde att det blev billigare än att beställa från fabrik.. :roll:
Blev riktigt bra tycker jag!
Bild
  • 1
  • 438
  • 439
  • 440
  • 441
  • 442
  • 1912

Det där är en kraftigt läckande v&a[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]