Moderator: Moderatorer

Idag blev det utvändig tvätt inkl. snabbvax samt invändig dammsugning, avtorkning av samtliga paneler, dörrar och dörrfalsar, klädseltvätt och tvätt av mattorna.
Lämnat bilen på skadereparation idag, får förhoppningsvis tillbaka den på fredag. Lånebil? Jovisst! En V40 D2 MY13, dock totalt utan någon som hellst utrustning. Inte ens backsensorer, vilket syns på stötfångaren bak... :-O) Även oljud från kupéfläkten och knarrande inredning är konstant förekommande, trots fjuttiga 3000 mil... :roll:
Ska ha in bilen för byte av bärarmsbussningar på torsdag, så hörde mig för med min PST om han kunde fixa hjulskifte då också, vilket han skulle ordna. Så nu är det äntligen min tur! Har tyvärr inget annat än 16" Naos, men det får åtgärdas någon annan gång.

Hade för övrigt nöjet (?) att köra jobbilen bort för hjulskifte. Opel Astra, relativt ny. Alltså, avsaknaden av komfort var ju slående. Ville krypa tillbaka till min V70 och tillbe dess säten likt en gud :shock:
Har gjort en hjulinställning idag på bilen blev väldigt bra. Det blev mindre buller från däcken också vilket var lite förvånande att det skulle göra så mycket :). Sen så hittade jag en ny vän till bilen min :D.

Bild

Bild
Den gör sig ohyggligt bra i svart, definitivt den snyggaste färgen på den (tyvärr).
Letat på blocket efter lämpligt reservhjul utan framgång. Det ideala vore ett allvädersdäck på 16" fälg utan bestämd rotationsriktning, som man kunde ta med på långfärder. Men det finns bara uppsättningar om fyra. Kanske kan man hitta tre andra som man kan dela med? :D
Inte idag, men under våren.
Bytt yttre drivknutar, båda länkarmarna, båda krängarstagen, bromsskivor och belägg ggr 4, styrstagen, stålomspunna bromsslangar ggr 4, hjullager fram, båda, coilovers fram och fjädrar dämpare bak, nya BBS 18" ink 215/35-18 Toyo, centrumlock till fälgar, cromade hjulbultar, K&N filter, TM chip, 3" hela vägen ink racekatalysator, täckpluggar kofångare, trä ratt + trälister inredning + knopp, cromade instegslister, fjäderbensstag bak, stereo 7" toutchscreen + nav 104 + trådlös backkamera, cromade mätarringar, camberbultar fram, led ljus (Många), dörrstopp ggr 2, 10" baslåda och allt detta i en S70 -99 som är min älskade sons.
  • 1
  • 342
  • 343
  • 344
  • 345
  • 346
  • 1912

Det verkar inte vara något bärande, s&a[…]

C40 körkomfort.

Jag får väl komma tillbaka till detta. […]

Tysta sommardäck V90

Upplever ni att bilen lätt får &rdquo[…]