Moderator: Moderatorer

Skyltbelysnings-LED:en verkade ha gett upp, men efter att ha skruvat isär den och testat med ett 12V-batteri konstaterade jag att den inte var död utan bara behövde lite MacGyver. Nu lyser den igen :lol:

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av joel80
Sleeper skrev:Fint joel!

Imponerad att du kunde köra dit bilen utan att smutsa ned den. Eller hade du med våtservetter?=)
Det var ju skapligt med minusgrader ute och jag tog icke saltade vägar dit. Då stänker det inte. :)
Tjusigt Joel! Började diskutera sommarens semester lite lätt med frugan härom veckan, eftersom vi har en tvååring så vill vi inte åka allt för långt men ändå komma iväg, så vi funderar på Gotland då jag aldrig varit där. Min första tanke när hon tyckte det lät som en bra idé: "måste ju finnas fantastiska fotoplatser för bilen där!" - Har det gått för långt då? :( :D
(Sade inget till tanten, då hade jag väl åkt på en smocka. :lol: )

On topic:
Halkat runt i snömodden med Volvon idag, fyllt på spolarvätska för 4e gången denna "vinter" och lastat henne full efter förrådsrensning.
Och igår fick hon en kompis när jag var en snabbis vid Bromma Blocks! Parkerade en bit ifrån ingången för att slippa obrydda bilägare och när jag kommer ut har en lika blå Volvo som min nosat sig fram! Inte första gången detta händer och det är alltid en blå, aldrig en röd/vit/silver/svart osv. Nästan så man kan tro att det är med flit eftersom parkeringen i övrigt är gigantisk.
Bild

(Och ja Joel, lite tvättad är hon på bilden! ;) )
grillchips skrev:Tjusigt Joel! Började diskutera sommarens semester lite lätt med frugan härom veckan, eftersom vi har en tvååring så vill vi inte åka allt för långt men ändå komma iväg, så vi funderar på Gotland då jag aldrig varit där. Min första tanke när hon tyckte det lät som en bra idé: "måste ju finnas fantastiska fotoplatser för bilen där!" - Har det gått för långt då? :( :D
(Sade inget till tanten, då hade jag väl åkt på en smocka. :lol: )

On topic:
Halkat runt i snömodden med Volvon idag, fyllt på spolarvätska för 4e gången denna "vinter" och lastat henne full efter förrådsrensning.
Och igår fick hon en kompis när jag var en snabbis vid Bromma Blocks! Parkerade en bit ifrån ingången för att slippa obrydda bilägare och när jag kommer ut har en lika blå Volvo som min nosat sig fram! Inte första gången detta händer och det är alltid en blå, aldrig en röd/vit/silver/svart osv. Nästan så man kan tro att det är med flit eftersom parkeringen i övrigt är gigantisk.
Bild

(Och ja Joel, lite tvättad är hon på bilden! ;) )
Dock är din mycket snyggare, pre facelift är inte snygga! Bild
Användarvisningsbild
av SvenB
Speciellt är fälgarna snygga :D Precis lika fula som mina vinterfälgar. ??:-/
Haha! Vinterfälgarna är verkligen inte mycket att hurra för. Komfort, jovisst. Men estetiskt, nä. Prio 1 nästa vinter är 17". Vi kan byta Sven, jag tar dina Spider (MUMS!) så får du mina Isis. ;)
Tvättat V70in. Eller rättare sagt Egon gjorde det åt mig. 40 mil när stormen var som värst med hårda vindar och blötsnö som piskade bilen. Så här ren har den inte varit på flera veckor. Tyckte det var så orättvist att alla på E4an hade så blanka och rena bilar. Sen när jag klev ur min såg jag att den var lika ren och blank :D. Nån nytta med snöstorm så intensiv att saltet inte hinner bryta igenom och göra slask av snön på en gång.

På tal om E4an. Det är en ren fröjd att åka där som Volvointresserad. Idag i kön mellan Uppsala och Stockholm var det som en enda lång skog av svängda röda ljusbågar bildade av V40N-, V60-, XC60 och V70bakljus :D
Användarvisningsbild
av SvenB
grillchips skrev:Haha! Vinterfälgarna är verkligen inte mycket att hurra för. Komfort, jovisst. Men estetiskt, nä. Prio 1 nästa vinter är 17". Vi kan byta Sven, jag tar dina Spider (MUMS!) så får du mina Isis. ;)
Nej, jag tror nog inte det. Vinterfälgarna får du nog ha kvar. Men som vinterfälgar duger väl dom, du har ju superfälgar på resten av året. Jag kommer nog inte byta bort mina 15* vinterfälgar heller. De däcken är ju billigare och som du kanske sett i annan tråd är jag så snål att jag anser att 3400:- i billigare skatt inte är att förakta. :wink:
  • 1
  • 265
  • 266
  • 267
  • 268
  • 269
  • 1912

Dock inte rödtjut och whisky Skickat fr&ari[…]

Mät över batteriet, koppla ur VOC och m&[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&aum[…]

Du bygger en egen felkodsläsare av en äl[…]