Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Vilket as! :D Borde vara förbjudet att göra så.
Hur va polestar att köra?
Hahaha, har en bra relation med säljaren, har gett han många affärer å brukar få bra priser av han.
Vill ha faktorn är väldigt stor, synd att priset är lika stort på bilen.
Men grymt trevlig bil, å med sportläget när den öppnar avgasklafarna så är det ett grymt motorljud i den.
Var nollgradigt, mörkt och mjuka nordiska friktionsdäck på den, så blev inga högre hastigheter, men är imponerade acceleration i den.
Känns som en ultimata familjebilen.
NHansson skrev:
MartinB82 skrev:
Varit ute på en timmes trevlig provkörning, å konstarandet av den turen blev, VILL HA!!!
Bild
Hur är komforten i en sådan? Känns det som en volvo eller är det bortbyggt?
Slutligen: är den värd pengarna den kostar? :)
Känns väldigt tight å go.
Klart att den är lite stötig, men blev grymt imponerad av den.
Har sagt, att skulle jag ha så mycket pengar å spendera på en bil, så skulle jag inte köpa en volvo.
Men får nog tänka om. Väldigt bra kompromiss på familjebil, å bus bil.
Blir nog att börja köpa triss lotter framöver. :D
xerent: Ja fyfan, nu när jag kollade dashcamen så är jag osäker på om det är från en lastbil, det ser för litet ut. Men 1-2km bort stod en lastbil otroligt dumt till i vägrenen med varningsblinkers på - kanske sammanträffande bara. Lägger upp klippet i Joels dash-tråd.
Edit:
Inte nya fälgar som så, men ett reservhjul helt gratis iaf. ;)

MartinB82: Kul! Inte alla som ens får chansen att prova en, riktigt synd på prislappen bara men är det "exklusivt" så är det. ;)
Användarvisningsbild
av P210
basberoende skrev: Bild
Så här ser min ut med 5 st nbb med 75w xenon. Provade bara rampen på bilden, inte hunnit montera ännu.
Det sämsta med superduperhelljus är ju att när man bländar av är det ju som att gå från halvljus till parkeringsljus... man ser plötsligt ingenting!
Ungefär som de som kör med dimljusen tända jämt.. Blir bländade av sina egna lysen och får sämre mörkerseende..

Jag skulle vilja ha helljus som är lika lätt att plocka av som en takbox. Jag tycker också det ser hemskt ut.. Men vid vissa resor, speciellt norrut, skulle det vara praktiskt och skönt.
xerent skrev:
Aha, gött! Ja en vinterkörd grå zerooq ixion 19" kan ju vara bra att ha i reserv. ;)
Gratis är alltid gott! ;) Har ju haft lite problem med ena sommarhjulet efter punkan förra våren och om problemet kvarstår när det är dags för montering igen är det skönt med ett extrahjul i rätt storlek istället för 3x 19" och en plåtfälg från reservhjulsbaljan. :D
Användarvisningsbild
av P210
joel80 skrev:Jag skulle vilja ha helljus som är lika lätt att plocka av som en takbox. Jag tycker också det ser hemskt ut.. Men vid vissa resor, speciellt norrut, skulle det vara praktiskt och skönt.
Undrar om dessa Rayzer Xenon skulle passa bra i en Volvo, finns mycket under backspegeln numera, däremot exakt enligt idealet, plocka i vid behov, lätta att plocka bort och förfular inte!
http://www.visualeyes.se/product
Bild
Var lite artiklar om dem för ett par år sedan men tror de var för dyra, men hittade ett par på Blocket också:
http://prylkoll.se/rayzer-extraljus-inifran-bilen/
http://www.blocket.se/dalarna/Extraljus ... 1.htm?sa=1
Laddade batteriet över natten. Läste nån varning om snö idag så ja va ut tidigt och kopplade bort laddaren.

Joel förr fanns det Lighton fästen för tre extraljus. Två vingmuttrar som vreds ett kvarts varv och en kontakt som drogs isär. Hade det på min 854 Turbo -95. Gick snabbare att ta av än att tanka fullt.
  • 1
  • 262
  • 263
  • 264
  • 265
  • 266
  • 1912
Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18