Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev:Ja det är inte helt osannolikt, den innehåller väl en del info som behövs för att kunna köra bilen vill jag minnas. Alltså har man ingen spegel har man en stillastående bil. Kan minnas fel dock. :) Hur som, här kanske någon annan kan fylla i men kan man inte köpa en spegel på skroten och "flytta över" datorn i den?
Besiktningen har sagt att det ser fult ut, men eftersom det fortfarande går att se i den så är det okej att köra bilen ändå. Spegeln är dock spräckt, och det retar mig gränslöst. Det är ju trasigt, det ska inte vara trasigt.

Jag tycker faktiskt att det borde vara så att man kan plocka bort själva trasiga backspegeln, och sätta dit en begagnad från exempelvis bildelsbasen. Detta är förstås beroende på hur mycket intelligens som sitter i spegeln. Bilia vill byta ut hela "alltihop", inklusive den "stora delen som spegeln sitter monterad i" (hatar att inte veta vad saker heter). Takdelen innehåller tydligen ganska mycket som har med lås och larm att göra, om jag har förstått det hela rätt, och blir det fel där så kan jag ju inte låsa bilen längre (exempel http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160814, inte samma modell, men samma problem).
Dagens lucka i julkalendern hos BBV lockade mig till att bli tusenlappen fattigare och komplettera min Orchard Autocare uppsättning :shock: Många utgifter nu kring jul, men man kan ju inte låta bli :roll: hehe
Försökt byta positionsljus. Köpt fel ljus, trots uppvisande av manual inkl lampspec på macken. Mitt sparade kvitto kommer således väl till pass.

Hu så pilligt det var! Jag fick ligga i bagageutrymmet för att komma åt att se. När jag skulle försöka få ut lampan ur den där lilla vita löstagbara fattningen så satt den som berget, så det gick inte. Hur får man ut en lampa som sitter fast?
Hej alla!

Det kanske inte är rätt ställe att ställa en fråga här men.. Jag har en liten fråga för någon som är kunnig som kan svara mig på. Det är så att jag ägen en v70, 2001, häromdagen skulle jag byta motoroljan och märkte då att pluggen var rejält sliten ( Oljepluggen). Efter en massa försök så blev den mer och mer sliten. Nu är den nästan helt rund. Har försökt öppna den med rörtång och varit rätt "hardcore" men det går bara inte. Då har jag en fråga, skulle jag bara kunna lossa oljefiltret och låta oljan rinna ut ur den vägen och sen dra på nytt filter + nytt olja ? eller går det inte/ Bör inte göra det ? Note: Oljan i bilen är ca 2 år gammal och helt svart.

Mycket tacksam för svar!!

MVH
Användarvisningsbild
av SvenB
V70Kombi skrev:Hej alla!

Det kanske inte är rätt ställe att ställa en fråga här men.. Jag har en liten fråga för någon som är kunnig som kan svara mig på. Det är så att jag ägen en v70, 2001, häromdagen skulle jag byta motoroljan och märkte då att pluggen var rejält sliten ( Oljepluggen). Efter en massa försök så blev den mer och mer sliten. Nu är den nästan helt rund. Har försökt öppna den med rörtång och varit rätt "hardcore" men det går bara inte. Då har jag en fråga, skulle jag bara kunna lossa oljefiltret och låta oljan rinna ut ur den vägen och sen dra på nytt filter + nytt olja ? eller går det inte/ Bör inte göra det ? Note: Oljan i bilen är ca 2 år gammal och helt svart.

Mycket tacksam för svar!!

MVH
Ledsen att meddela att det inte rinner ut speciellt mycket olja om du bara tar av oljefiltret. Du blir nog tvungen att få loss pluggen. :cry:
Användarvisningsbild
av SvenB
Hjälper det inte med våld, får du ta till mer våld. :) Hur stor rörtång använde du?
  • 1
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252
  • 1912
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...