Moderator: Moderatorer

Tog bilen med på en omväg hem från jobbet och provkörde denna skapelse.
Fin på alla sätt med bra säte där jag satt som en kung (breda och lagom hårda säten utan höga knä) och mycket galna funktioner men nästan 900K för 6-sits GT-line är mer än vad jag vill lägga på en bil.
.
20240829_154608_copy_2000x1500_1 (1).jpg
20240829_154608_copy_2000x1500_1 (1).jpg (1.23 MiB) Visad 5869 gånger
fjohan82 skrev:Tog bilen med på en omväg hem från jobbet och provkörde denna skapelse.
Fin på alla sätt med bra säte där jag satt som en kung (breda och lagom hårda säten utan höga knä) och mycket galna funktioner men nästan 900K för 6-sits GT-line är mer än vad jag vill lägga på en bil.
.
Ta den sjusitsiga, den är billigare. Sen må det vara att det är mycket pengar ändå, men om du jämför med vad Volvon kostar så är den billig! Utrustningen i Kian är riktigt ordentlig, känns även gedigen och med bra materialval. Går otroligt tyst också. Om jag hade varit i behov av en så stor bil så hade jag köpt en sådan. Min ena bror gjorde det, så nu har han den och en Seekr X.
UnleashFusion skrev: tor 29 aug 2024, 14:22
Daniel78 skrev: tor 29 aug 2024, 13:11
Finns 2 varianter beroende på "modell" du får kolla vilken som är just till din bil:
https://vparts.se/se/led-helljus-konver ... 82804.html
https://vparts.se/se/produktkategorier/ ... 91901.html
Tack! :-D

Edit—/ Jag ser tyvärr ingen skillnad mellan dom två. H1 och H1. Jag har en 94 export modell. Vill mena nya fronten och strålkastare som på turbon 94 och som på den svenska 95 års modellen. Skickade förfrågan till V-parts.
Jag har besiktigat V50-09 FF
I förrgår märkte jag att rutan inte gick att sänka på höger sida. Hela höger sida är död. Inga dörrar eller fönster fungerar.
Har läst att kontakten i A stolpen troligen är boven.
Fråga: Hur får jag upp dörren ? Det går varken utifrån eller inifrån. Bryta bort klädseln verkar vara enda lösningen.
När dörren väl är uppe. Vad brukar behöva fixas ? Byta hela kabelstammar eller bara spraya kontakten. + laga ev synligt kabelbrott ?
Ledsen att ställa frågan här, men jag hittade inte vart jag startar en tråd.
Med vänlig hälsning,
Jonas i Norrköping
@Jonas113,
viewforum.php?f=31
Välj + Ny tråd. En grå liten flik någorlunda högt upp till vänster
EbbevonVolvo skrev: tor 29 aug 2024, 17:47
fjohan82 skrev:Tog bilen med på en omväg hem från jobbet och provkörde denna skapelse.
.
Ta den sjusitsiga, den är billigare. Sen må det vara att det är mycket pengar ändå, men om du jämför med vad Volvon kostar så är den billig! Utrustningen i Kian är riktigt ordentlig, känns även gedigen och med bra materialval. Går otroligt tyst också. Om jag hade varit i behov av en så stor bil så hade jag köpt en sådan. Min ena bror gjorde det, så nu har han den och en Seekr X.
Tack för input, får se vad det blir av framöver :-)
Det kommer nya modeller och märken hela tiden, risk att "gamla" elbilar blir ointressanta/omoderna i denna takt tänker jag. Ta bara en sån sak som tidigare avsaknad av förväntning av batteriet hos VW, en sån bil är för mig helt ointressant.
Nåväl... :-)
fjohan82 skrev: Tack för input, får se vad det blir av framöver :-)
Det kommer nya modeller och märken hela tiden, risk att "gamla" elbilar blir ointressanta/omoderna i denna takt tänker jag. Ta bara en sån sak som tidigare avsaknad av förväntning av batteriet hos VW, en sån bil är för mig helt ointressant.
Nåväl... :-)
Förvärmning på vintern kan behövas. Nu sommartid så kör jag lite ” inspirernde” sista halvmilen. Sätter den i maximal regenerering och gasar på, regenererar, gasar på o.s.v. Man ska inte göra det om man ligger i tät trafik, men jag har gjort så och då har bilen laddat Max! Det blir värme även när det laddar tillbaka i batteriet, så det går åt mindre energi än om ställer förvärmning. Ett litet tips jag plockat upp under tiden, och det fungerar mycket bra. Har även gjort det vintertid (nåja, inte mycket vinter här i Skåne men ett par minus i alla fall). Min bil har inte speciellt hög laddeffekt men håller den upp till 70% för att sedan dala långsamt ner 80%. Sedan blir det långsamt. Bilen laddar 15-20% till 80% på en halvtimme. Som sagt inte så snabbt men funkar utmärkt för oss. :-)
Oljebyte på båda idag, 5-40 till V70 och 5-30 till V50. Sista dagen att nyttja OKQ8 rabatten så det blev gratis på lyften plus 4 glassar och en liter schampo till bilen.

Imorgon blir det nya luftfilter i båda samt kupéfilter i V70 men det görs på hemmaplan.
  • 1
  • 1878
  • 1879
  • 1880
  • 1881
  • 1882
  • 1912
Byta spridare

De höll sig inte till överenskommelsen o[…]

Varifrån tar du ström till USB laddar[…]

Frihjulet går väldigt trögt Man[…]

Reparera Garo motorvärmare