Moderator: Moderatorer

Hämtat hem bilen efter att den har varit på skadeverkstan sen förra måndagen.
Nu verkar de äntligen ha löst så att handtaget inte ligger mot lacken på varken höger eller vänster sida :-)
20220303_162909_copy_1512x2016.jpg
20220303_162909_copy_1512x2016.jpg (439.31 KiB) Visad 553 gånger
En ny framskärm och den andra omlackerad på sambons xc60. Tog även med bakstötfångaren eftersom nån kört i släp några ggr.
Fick också hybris och körde av hela bilen med lammull tills klockan var två inatt, så nu är det bara resten kvar
@fjohan82, Det va ju bra och lite på tiden kanske :-) Hur går dina bilbytar tankar nu annars?

En annan körde tvätt och rosa sås som jag hade kvar av så nu luktar den även gott. Tog även concept vista så det svarta blir riktigt fint med. Sen kanske en runda med claybar efter påsk när det blir dags för sommardäcken :-)
VolvoJull3 skrev: tor 03 mar 2022, 17:16 Frågan handlar inte om domkraft. Jag har alltid pallbock när jag lyfter bilen med domkraft och ska under bilen. Annars används ramper. Men nu var frågan om en specifik modell av en billyft.

Denna lyft prtar vi om. Screenshot_20220303-171921_Chrome.jpg
jag har haft en sån där. Den är väldigt rejäl.

Min började dock läcka olja så jag lämnade tillbaka den. Ingen risk att den skulle ramla ner dock eftersom låsningen är helt mekanik.
TommyP86 skrev: tor 03 mar 2022, 21:00 En ny framskärm och den andra omlackerad på sambons xc60. Tog även med bakstötfångaren eftersom nån kört i släp några ggr.
Fick också hybris och körde av hela bilen med lammull tills klockan var två inatt, så nu är det bara resten kvar Bild
Bra jobbat, det tar sin tid att köra av en hel bil.
Man blir så att säga inte sysslolös när arbetet väl har startats...
Micce1980 skrev:@fjohan82, Det va ju bra och lite på tiden kanske :-) Hur går dina bilbytar tankar nu annars?

En annan körde tvätt och rosa sås som jag hade kvar av så nu luktar den även gott. Tog även concept vista så det svarta blir riktigt fint med. Sen kanske en runda med claybar efter påsk när det blir dags för sommardäcken :-)
När man ser priset på diesel och vad det kostar att tanka så har man bara lust att åka och sälja bilen direkt.
Där jag har bilen parkerad ska det renoveras framåt våren, har dock inte kollat upp om det ska fixas möjlighet till laddning av elbilar. Köpa en elbil och jaga laddning på stan är inte ett alternativ.
Det tar dock tid att "tjäna in" inköpspriset på en elbil som kostar 500-600.000:-, var och tittade på en "Kina-bil" för några veckor sen, men den hade en fruktansvärd förarstol som jag inte alls kunde sitta i.
Vi får se var det slutar :-)
fjohan82 skrev: När man ser priset på diesel och vad det kostar att tanka så har man bara lust att åka och sälja bilen direkt.
Där jag har bilen parkerad ska det renoveras framåt våren, har dock inte kollat upp om det ska fixas möjlighet till laddning av elbilar. Köpa en elbil och jaga laddning på stan är inte ett alternativ.
Det tar dock tid att "tjäna in" inköpspriset på en elbil som kostar 500-600.000:-, var och tittade på en "Kina-bil" för några veckor sen, men den hade en fruktansvärd förarstol som jag inte alls kunde sitta i.
Tyvärr är det ju bara dessa Kina-bilar som har kommit med något som liknar ett bagage, det är det jag tycker är svårast bortsett från priset då. Eventuellt att en E-tron 55 skulle funka men jag vet inte. Har ändå inte råd med en sån så det spelar ingen roll... Jag är en av dom där som Lövet uttrycker det har behoved att frakta bokhyllor bak varenda dag :-D (fast mina bokhyllor har fyra ben, långjäkla näsor och är ludna lite här och där)
Lövet skrev: tor 03 mar 2022, 21:08
VolvoJull3 skrev: tor 03 mar 2022, 17:16 Frågan handlar inte om domkraft. Jag har alltid pallbock när jag lyfter bilen med domkraft och ska under bilen. Annars används ramper. Men nu var frågan om en specifik modell av en billyft.

Denna lyft prtar vi om. Screenshot_20220303-171921_Chrome.jpg
jag har haft en sån där. Den är väldigt rejäl.

Min började dock läcka olja så jag lämnade tillbaka den. Ingen risk att den skulle ramla ner dock eftersom låsningen är helt mekanik.
Härligt att den kändes rejäl. Den kommer användas flitigt. Bara till däckbyten känns det rätt så lyx att kunna byta alla 4 hjul på en och samma gång. :-)
batmac skrev: tor 03 mar 2022, 21:40
fjohan82 skrev: När man ser priset på diesel och vad det kostar att tanka så har man bara lust att åka och sälja bilen direkt.
Tyvärr är det ju bara dessa Kina-bilar som har kommit med något som liknar ett bagage, det är det jag tycker är svårast bortsett från priset då. Eventuellt att en E-tron 55 skulle funka men jag vet inte. Har ändå inte råd med en sån så det spelar ingen roll... Jag är en av dom där som Lövet uttrycker det har behoved att frakta bokhyllor bak varenda dag :-D (fast mina bokhyllor har fyra ben, långjäkla näsor och är ludna lite här och där)
Ja men det är ju sant det du säger...
Såg en 2 år gammal E-tron 55 för 720' som hade gått typ 700 mil. Det är för mycket för att frakta arslet och som andra ägare får man ingen kompensation heller...
Jag kan göra avkall på många saker, men inte räckvidd, lastkapacitet, "hyfsad" släpvagnsvikt, bra sittkomfort och snabb laddning.
En tung SUV är absolut inget krav (den bilstorleken drar ju dessutom extra el mot en vanlig bil), en bil i storlek med nuvarande V60 räcker gott men det är väl bara MG 5 som finns som "normal kombi"?
Privatleasing är inte ett alternativ, det blir på tok för dyrt med över 3000 mil/år. Många tillverkare erbjuder inte ens det som ett alternativ.
Nåja, man får se vad som händer framöver. :-)
Model 3 ligger väldigt bra till i pris, men den är inte allt för vacker dessvärre.

Roterande med rupes medium, rupes fine och sen rupes bigfoot med fine, sen en vända med gamla cyclon och angelwax redemption.
Äntligen lite glans
TommyP86 skrev: fre 04 mar 2022, 02:46 Model 3 ligger väldigt bra till i pris, men den är inte allt för vacker dessvärre.

Roterande med rupes medium, rupes fine och sen rupes bigfoot med fine, sen en vända med gamla cyclon och angelwax redemption.
Äntligen lite glans Bild
Utseendet har jag inte svårt för, däremot är inte bakluckan av halvkombi-typ som Polestar 2 vilket begränsar nyttjandegraden. Undrar om man ens kan ha en elektrisk kylväska i det brevinkastet...
Med laddnätverket som erbjuds känns det som att man inte behöver fundera på så mycket annat, såklart ett stort plus.

Kämpa på! :-)
  • 1
  • 1618
  • 1619
  • 1620
  • 1621
  • 1622
  • 1912

Dock inte rödtjut och whisky Skickat fr&ari[…]

Mät över batteriet, koppla ur VOC och m&[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&aum[…]

Du bygger en egen felkodsläsare av en äl[…]