Moderator: Moderatorer

Takräcke på, ett par Thule wingbar tror jag de heter. Dock låter de himla mycket från dom.. har jag satt den för långt bak/fram eller är de felvända?
Bilagor
732CF026-0D8A-4A57-B2C8-29E49BE5DEC9.jpeg
732CF026-0D8A-4A57-B2C8-29E49BE5DEC9.jpeg (391.08 KiB) Visad 1269 gånger

aanton skrev:Takräcke på, ett par Thule wingbar tror jag de heter. Dock låter de himla mycket från dom.. har jag satt den för långt bak/fram eller är de felvända?
En sådan här spoiler kanske hjälper?
Screenshot_20181107-081306~2.jpeg
Screenshot_20181107-081306~2.jpeg (58.88 KiB) Visad 1270 gånger
Micce1980 skrev:
Briander skrev:
Micce1980 skrev:
Japp, den kommer från en skrotad XC60, MY13 tror jag :)
Behöver man byta hela mugghållare eller går det att bara eftermontera själva ljusledaren som den heter på Volvo-språk?
Du byter hela "paketet" som är runt mugghållaren, men inte armstöd, förvaringslådan samt yttre paneler.

Att bara sätta i en ljusledare innebär att man får sköra ut plats för den, det har gjorts men är bra mycket bökigare
Misstänkte att det kunde vara så, tack för svar, får se om detta blir ett höstprojekt för att öka myskänslan om det bara dyker upp en begagnad, just nu finns det inga alls med belysning tyvärr.
aanton skrev:Takräcke på, ett par Thule wingbar tror jag de heter. Dock låter de himla mycket från dom.. har jag satt den för långt bak/fram eller är de felvända?
Mina låter också väldigt mycket, men då har jag fyra cykelhållare monterade...
Panoramaglastaket släpper igenom mycket ljud. på gamla bilen med konventionell taklucka försvann mycket oljud när man stängde den inre luckan.
Användarvisningsbild
av SRT
DaltonSleeper skrev:
SRT skrev:
fjohan82 skrev: Det blev 140 Nm, vilket även andra här inne gör och detsamma står i boken när jag dubbelkollade.
140 NM.JPG
Har dragit hjulbultar för hand med känsla de sista 40 åren och inga problem har uppstått ... konstigt. :-D
Det fungerar nog lika bra det, har aldrig vart några problem här. Känns dock bra när man dragit alla lika mycket och tillräckligt mycket, precis som med andra lock/block/tändkassetter. Kanske beror på att man är lite semi-perfektionist, eller kanske bara lite petig. Nu när man ändå har ett tillräckligt kraftigt hemma, så varför inte :)
... så går det inte som för en bekant som fick sina däck bytta på en däckfirma och tappade ett av framdäcken på väg hem när man glömt att dra åt hjulbultarna.Var säkert ingen rolig upplevelse. :)
Sitter dom inte åt fel håll?
Användarvisningsbild
av GLIZ
Walkmann skrev:
Sitter dom inte åt fel håll?
Breda sida fram som på en fygplansvinge så blir det nog tystare.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Lagt på vinterdäcken på min S80. Gissa om jag blev förvånad över hur tyst den går på asfalt. Jag var tvungen att öppna dörren för att höra. Jodå dubbarna rasslade mot asfalten som dom ska, men inne i bilen inte ett knyst! Fantastiskt vilken ljudisolering det är. :-D
Även jag har satt på vinterhjulen :-(
  • 1
  • 1014
  • 1015
  • 1016
  • 1017
  • 1018
  • 1912

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]