Moderator: Moderatorer

#1630323
Inventerat lagret inför första semesterveckan som börjar då jag ska ge mig på lite arbete med länkarmar, inre styrleder och bromsok plus lite ytskiktsrenovering på bakskärmen.

Tror inte framskärmen går att rädda med blåser på med blästerpistolen så får jag se vad som blir kvar...

Angreppet ovanför framrutan kan bli lite svårt så jag ska konsultera en bekant som är proffs i bilmålarbranchen om tips och råd.
IMG20260504084029.jpg
IMG20260504084029.jpg (15.67 KiB) Visad 4655 gånger
IMG20260504084036.jpg
IMG20260504084036.jpg (53.05 KiB) Visad 4655 gånger
IMG20260504084042.jpg
IMG20260504084042.jpg (40.96 KiB) Visad 4655 gånger
#1630349
Här har rails-fötterna fått ny silikontätning mot taket.
Gummipackningarna funkade säkert fint när de var nya men det var ju ett tag sen :-)
Bilagor
20260621_095525.jpg
20260621_095525.jpg (130.01 KiB) Visad 3531 gånger
#1630360
Städat och tankat bilen och packat husvagnen.
Imorgon bär det av norrut, inte så mycket mer bestämt. :-)
Ostadigare väder väntar norrut än vad det är/ska bli här i söder, dock inte mig emot. 8-)
#1630411
Oljepåfyllning i växellådan, det gick faktiskt i nån matsked.. :-)
20260623_085257.jpg
20260623_085257.jpg (176.61 KiB) Visad 1664 gånger
#1630487
Såg coolt ut på parkeringen första sommaren och jag kan inte rekommendera hålborrat till den som praktiserar en aktiv körstil då solida eller spårfrästa är att föredra.
IMG20260624133831.jpg
IMG20260624133831.jpg (101.69 KiB) Visad 748 gånger
#1630523
Det behövs inga hålborrade skivor i vårt hastighets kontollerade land. Det räcker bra med "bara" ventilerade.
Vad menas med "aktiv körning" ???? Är det att alltid ligga en bit över lagstadgad hasighet ???? I så fall borde jag också ha sådana på min 745 16V GLT.
Men, jag har för mig att hålborrade skivor är bättre på att torka upp vid körning i tropiska regnväder. Och på bana i samband med rostfria bromsskivor.
#1630535
La in våra textilmattor i bilen. Glömde visst bort det i våras, samt förra året ;-) Nu får den samla damm, torrt o varmt ute och regn nästa vecka
#1630558

lennarte skrev:Det behövs inga hålborrade skivor
Korrekt.

Det sitter original på lite coolare bilar som t.ex motorstarka tyskar men det är form före funktion. For show.

Kollar jag på t.ex Nascar så är det på sin höjd slitsade skivor (Bild 1), eller solida i formel 1 (Bild 2) vilka också antagligen är kolfiber och kanske inte det materialet man gärna borrar i.
how-f1-brakes-work-6936_3.jpg
how-f1-brakes-work-6936_3.jpg (53.87 KiB) Visad 191 gånger
20100503ca1955.jpg
20100503ca1955.jpg (51.19 KiB) Visad 191 gånger
Edit: extra kul när bilderna inte kommer i den ordning jag hade tänkt Bild
  • 1
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104

Det behövs inga hålborrade skivor […]

Värmesköld över turbon

Att det med säkerhet skulle resultera i n&ari[…]

Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]