Moderator: Moderatorer

Bytt fjäderben fram och bussningar till höger länkarm på 850.
IMG_5549.jpeg
IMG_5549.jpeg (181.76 KiB) Visad 727 gånger
IMG_5551.jpeg
IMG_5551.jpeg (140.85 KiB) Visad 727 gånger
image000000.jpeg
image000000.jpeg (81.38 KiB) Visad 727 gånger
image000001.jpeg
image000001.jpeg (71.39 KiB) Visad 727 gånger
Daniel78 skrev: Idag, 10:35 Bytt fjäderben fram och bussningar till höger länkarm på 850.
Bara en tanke, ska inte skyddsbälgen sitta högre upp? Så att den vita plastbussningen inte syns..
Det går nog att lirka upp bälgen med fjäderbenet på plats isåfall :-)
Vad har vi lärt oss idag? Jo det ska jag säga...
Köp aldrig lösa motorer till parkeringsbromsen och tro att det är en dans på rosor att montera.
Det är ett h*lv*te att få det tätt mellan motor och ok med packningen emellan.
Jag har hållit på i många timmar för att få det att passa, efter 7 sorger och 8 bedrövelser är det monterat så bilen är körbar hem till Stockholm imorgon.

Snålheten bedrar visheten... Ska beställa komplett ok med motor så det är helt och tätt. :bored:
fjohan82 skrev: Idag, 21:53 Vad har vi lärt oss idag? Jo det ska jag säga...
Köp aldrig lösa motorer till parkeringsbromsen och tro att det är en dans på rosor att montera.
Jag har hållit på i många timmar för att få det att passa, efter 7 sorger och 8 bedrövelser är det monterat så bilen är körbar hem till Stockholm imorgon.

Snålheten bedrar visheten... Ska beställa komplett ok med motor så det är helt och tätt. :bored:
Gjorde det på förra bilen, V60 MY12. Ja, det va roligare att baka grötbröd men mina va tydligen inte lika illa som dina. Hade iof bara rullat ca 12 000 mil då 2018 och satt felmonterade sedan första bytet av bromsbelägg

Men, körbar. Mer pill hemma eller invänta nytt ok?
Micce1980 skrev: För 53 minuter sedan.
fjohan82 skrev: Idag, 21:53 Vad har vi lärt oss idag? Jo det ska jag säga...

Gjorde det på förra bilen, V60 MY12. Ja, det va roligare att baka grötbröd men mina va tydligen inte lika illa som dina. Hade iof bara rullat ca 12 000 mil då 2018 och satt felmonterade sedan första bytet av bromsbelägg

Men, körbar. Mer pill hemma eller invänta nytt ok?
Ja dessa ok närmar sig 27K mil, så det är inte nytt precis :-)

Först var jag inne på att lämna bort allt, räcka över nyckeln och säga "Fixa!".
Har dock insett att valborg/1 maj-helgen bara är några veckor bort, då har jag 4 dagar ledigt.
Möjligen försöker jag fixa kompletta ok till dess och kör ner till Småland igen för att fixa där det finns plats.

Det lär inte vara gratis att be en verkstad att fixa med tanke på vad delarna kostar hos exempelvis Mekonomen.
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89

Vad har vi lärt oss idag? Jo det ska jag […]

Sprayburk

Volvo säljer färgen MEN det är b&au[…]

Däckbredd 255 45 20

Hej Har en XC90 2013 D5 Sommardäck idag 255[…]

V70: Dyra typfel, rost etc