Moderator: Moderatorer

DennisCA skrev: Igår, 11:36 Körde den genom biltvätten. Blev väldigt fuktigt på rutorna efteråt och ABS lampan började lysa.
Underspolningen på en del biltvättar är mycket kraftiga, kan trycka in vatten på många ställen där det inte borde vara. Släck felkoderna, brukar räcka att koppla loss batteriet någon minut. Kommer felkoderna tillbaka är det förmodligen någon givare som är glappkontakt i.

Våran Subaru XV -21 stannade plötsligt några km hemifrån förra vintern. Jag fick bogsera hem den. Frugan hon var helt slut, broms eller styrning fungerade inte när all elektronik och motor (allt är ju eldrivet) slutade fungera. Har så jag kan ta ut felkoder, fick ut felkod på omvandlaren (mellan batteri och elmotorn). Kopplade loss batterierna för bensin driften och felmeddelanden försvann. Bilen fungerade igen som vanligt, men vi var på Subaru verkstaden med den (2000 kr för felsökning). Dom fick ut att där varit felkod på omvandlaren men inget annat. Bilen har fungerat som vanligt sedan dess, men undviker underspolning vid biltvätt......
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
Bakre länkarmsbussning

Angående domkraft så vet jag inte hur […]

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok