Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1579986
Inte i dag men förberett för att äntligen få ändan ur vagnen och byta vänster skärm och båda framlyktorna.

Bra begagnad skärm lackad.

I dag bestämde sig vänster blinkers som va provisoriskt monterad för att rymma. Någon på väg till Borås sjppade den.

Ny bra begagnad inhandlad på vägen hem. Provisoriskt monterad me Ag-tejp.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1580030
(Problemet var baklucka V50 i baklås)
IMG20240526153407.jpg
[/quote]

Sitter en liten mikrobrytare under gummit där. Läckage och användning sliter ut brytaren. Jag skaffade ett "komplett" plastjok med brytare på Bilia (180 spänn ca). Ändå lätt att byta: Fyra torx utifrån och allt kommer loss (grepp, skyltlyse osv). Förökte sedan täta gummit för att minska risken att vatten kommer in, men det är svårt...
#1580225
Testat att tanka från dunk med trattmojängen som ligger i bagaget.
Fick en dunk diesel för ett tag sedan och högst oklart om det är från macken eller blankdiesel så hällde det i bilen istället för båten.
#1580264
lämnade in bilen för lackering(pga. parkingskada), fick låna en Renault Captur MY24.. bensinare, accelerationen var något positivt men renaults lane assist är ju verkligen sådär. den åker precis på vita-mittenlinje eller så svajar den till höger.. den håller inte rakt iallafall!
#1580386
30 mm spacer (hjuldistanser) bak gjorde verkligen bilen bättre. Är själv förvånad - som om den blev lite mjukare. Syftet är egentligen att kunna montera modernare Volvohjul med ET50 o nav 63,4. Gjorde samtidigt den bromsservice som inte klarades av i våras pga -3 o 10 m/s. Han rullar utan minsta motstånd och förbrukningen blev senast 0,67 l/mil. Vem trodde det om en Torslandatraktor?
  • 1
  • 1860
  • 1861
  • 1862
  • 1863
  • 1864
  • 1865
Spridar fel V50 D2 2011 114hk

Första cylindern är närmast kamrem […]

Nej jag googlar på ” halt på fot[…]

Vilken lampa ska jag köpa?

Från boken: . Lampor V70.jpg Sidoljus fr[…]

EX90 vs Polestar 3?

Hej. Jag gillar designen på EX90, men blir l[…]