Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Berget43
#1570511
Hej, jag startar en tråd för samtal om mjukvaruutveckling till C40/XC40 under 2024.

Jag har en late 2022 som jag ännu inte fått 2.13.3 till. Kommer jag ens få den?
av Berget43
#1570930
Ser nu att mjukvaran 2.14.3 släpptes igår. Även den syftar bara till MY 2024. Är det så att Volvo redan gett upp på de tidigare modellerna vad gäller mjukvaruutvecklingen? Har inte hänt något för min MY2022 sedan i november förra året känns det som.
av Antonijo
#1571121
Jag hoppas verkligen inte det.
Mjukvaran är full med buggar och visar dem att dem inte jobbar på dem längre än såhär
så blir det annat bilmärke för mig nästa år...
av binkie
#1571122
Berget43 skrev: tis 20 feb 2024, 10:12 Ser nu att mjukvaran 2.14.3 släpptes igår. Även den syftar bara till MY 2024. Är det så att Volvo redan gett upp på de tidigare modellerna vad gäller mjukvaruutvecklingen? Har inte hänt något för min MY2022 sedan i november förra året känns det som.
Håller med, känns som att senaste patchen med något större var med youtube appen och den bryr jag mig väldigt lite om.

Hoppas verkligen att det kommer någon stor snart med alla de funktioner som Sensus hade men ännu inte kommit till Google.... är 3.0 för mycket att hoppas på? :-/
Användarvisningsbild
av bem
#1571151
Berget43 skrev: tor 22 feb 2024, 10:14 Jag skulle helst av allt vilja ha mobilen som nyckel härnäst.
På den lilla nya Volvo elbilen EX30 kan man låsa upp/låsa bilen med mobiltelefonen med "digital nyckel" (om man har en av de två högre utrustningsnivåerna Plus eller Ultra). Så tekniken finns på nyaste Volvo elbilar. Om det kan komma på bef. via mjukvaruuppdatering har jag ingen aning om. Kanske behövs hårdvara som stödjer detta som gör att bef. bilar inte kan få det?
https://www.volvocars.com/se/support/la ... 513896e306
av Berget43
#1571215
Jag tror att allt tekniskt finns i hårdvaran på våra 40-bilar men jag tror också Volvo och Polestar vill differentiera bil-generationer för att tjäna mer pengar.
av Berget43
#1573542
Servade bilen idag och fick i samband med det uppdatering till 2.14.4 . Kan inte se eller känna någon skillnad alls. Har inte funnit någon changelog för den heller….
Användarvisningsbild
av bem
#1573574
Berget43 skrev: tis 19 mar 2024, 09:58 Servade bilen idag och fick i samband med det uppdatering till 2.14.4 . Kan inte se eller känna någon skillnad alls. Har inte funnit någon changelog för den heller….
Låter väl sisådär få mjukvara installerad som man inte vet vad de fixat och eller förbättrat. Du får väl hoppas det är nåt som inte slutat funka som tidigare funkade, men det kan ju ta ett tag innan man upptäcker sånt.

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]

Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]