Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1567691
Nu skall vi se vad verkstadskillen sa till mig när kopplingen på min bil brann och bilen hade inte gått mer än ungeför 15000 mil då. Jag har för mig han sa att man bör åtminstone förvänta sig en koppling på en Volvo håller i 10 tusen mil. Jag minns jag tyckte det var rätt få mil. Har åkt men en Volvo V70 i 40 tusen mil och inga problem
med kopplingen. De flesta bilar behöver nog ingen ny koppling i normala fall under bilens livslängd. Men vissa körmönster och t.ex. mycket körande med drag kan säkert förkorta kopplingens liv i förtid.
#1568281
Tack för ditt svar.
ja det verkar ju vara fler som har samma problem.

Har hämtat bilen och verkstaden skulle kolla internt om det finns några fel på just den kopplingen som var monterad.
steg två är att ta det vidare med Volvos kund ombudsmän.
#1568486
En nybilsgaranti gäller hela bilen och det ligger på tillverkaren att bevisa att det är du som orsakat att kopplingen är utsliten, stå på dig bara, kontakta kundrelationsansvarige el liknande och ta det vidare, jag håller verkligen tummarna för dig, fy fasiken vilken pärs.
Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]