Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1566967
Xc40 recharge (plus) my23

Haft den i typ 1.5 månader och har en del saker jag retar mig på, top två som jag inte får ur huvudet hur det kan tillåtas är.

Varför finns det ingen kupebelysning bak, jag har inte sunroof, men om jag hade de då hade jag haft kupebelysning?

Men belysta spelglar i båda solskyddet fram (ohhhhh va viktigt) det finns...!

Sen måste jag ha mitten displayen inställ på "energisparläge" för att se den faktiska elförbrukningen i realtid.

I förardisplayen kan jag få fram snittförbrukning på 10 mil?


Har jag missat nått här.

Jag vill slippa använda telefonens ficklampa när jag skall hitta nått i baksätet när det är lite mörkt.

Jag vill kunna se den aktuella förbrukningen i realtid alltså den som bilen drar precis då, inte snittet i förardisplayen.

Det är en datorskärm jag trodde i min enfald att google in i bilen skulle göra mig glad (haft några sensus tidigare) kan knappt anpassa nånting i displayen. Manuell eller automatisk reset av trippmätare är det jag hittar ..whoooohoooooooiii!

Ja jag vet att det är massa säkerhetstänkande och regler och sånt som låser upp visa saker men ljus har funnits i miljarder år. :mad: :-) :devil: :-o :-/
#1568785
Bra lösning ändå.

Jag har funderat på nått hemmaknåplösande men det är en förmånsbil så kan inte göra några ingrepp, funderat om jag skall ha lösa typ lampor sånna man kan slå av och på enkelt genom att trycka på glaset. Men alla lösa lösningar lyser i alla fall inne i mitt huvud uppåt och inte neråt som man vill.
#1568898
Belysning i baksäte har varit omdebatterat i olika kanaler kan man säga. Många är väldigt irriterade på det och har blivit lika förvånade som du.
Jag själv, har belysning bak, faktiskt. Har en my23 plus twin.
Det var ju dock inget jag tänkte på vid beställningsförfarandet, utan man förutsätter ju att sådant finns i mer eller mindre alla bilar idag.

Om jag förstått det rätt är det relaterat inredningen på bilen. Inte om du har glastak eller ej.
Jag har charcoal/M-tecTextil. Alltså sätena med typ konstläder/konst-nubuck.

Har du de enklaste sätena/inredningen, har du ingen kupébelysning bak.
Idiotiskt? Ja - men så verkar vara fallet, och det var heller inget som framgick vid beställning.

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]