Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kvarten71
#1564061
Hej , har haft strul med laddningen på bilen och trodde först att det var stolpen å sen laddkabeln men efter mycket letande å fixande med andra kablar å laddstationer visar det sig att problemet var bilen ! Den tog inte emot laddning det klicka bara till å så stannar den efter typ 2 sek samt att ibland lyser det bara rött vid laddingången /bilen . Nu e bilen inne på felsökning vilket verkar ta en ordentlig tid för i Sthlm är väntetiderna innan dom ens kunde börja med bilen 20 jan ??? Hade turen att hitta en anläggning som kunde med lite kortare väntetid men det fick man ju såklart jaga efter själv för det kan dom inte se i sina system på Volvo KONSTIGT NOG . Borde man inte kunna se typ felkod i bilen när såna här saker inträffar för inga indikationer alls har kommit upp ? Får komma tillbaks med uppdatering va det lider .
av ppcrulez
#1564182
Är det AC laddning som är problemet eller DC laddning? Eller båda?

Min var precis på service och där gjorde den återkallelse för ett laddstift som satt för långt in. Men tror det var för DC, och jag har aldrig haft några problem med det varken på AC eller DC.

Låter som väl lång väntetid för ett så pass akut fel
av Kvarten71
#1564252
Båda var felet , har hämtat bilen och det var tydligen nått fel med en batteribox som byttes å nu funkar allt igen . Bilen tog ej emot laddning hur jag än gjorde .

Om jag minns rätt så fick de byta ett c[…]

så ladda upp det du har, är det inet […]

Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]