Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kvarten71
#1563841
Hej , har en fråga angående strömstyrkan man kan ställa in i centerdisplayen .
Har en Recharged twin -23 och jag har laddstolpe på jobbet och har alltid haft den inställd på högsta 32 visste inte ens att man kunde ändra detta :-) men nu strular stolpen och då sa fastighetskillen vilken inställning har du i bilen ?? Tror iofs inte det är bilen som strular då det alltid varit inställt på 32 . Men min fråga då , spelar det någon roll vilken inställning man har på olika laddare etc annars kan man ju ha den högsta så e man ju garderad eller tänker jag fel ? Kan ju förstå om man har fel inställning å det e för hög laddning in men då varnar väl bilen å man får ändra detta då ? Måste ju vara många med mig som inte ens visste om denna inställning å aldrig ställer in efter vilken stolpe /laddning man väljer ?
av jaronsso
#1563845
Nej det spelar ingen roll vad du har inställt i bilen.
Laddaren trycker inte på med mer än vad den eller fastigheten hanterar ändå.
Enda anledningen till att justera ner styrkan i bilen är om du lappar från ett vanligt uttag t ex och vill minimera ev. risker.

Borde vara enkelt för dig att testa annan stolpe på stan, hemma eller hos bekant.
Fungerar det så är det stolpen på ditt jobb som är kass.
av Kvarten71
#1563850
Tack för svaret , precis som du säger så va min tanke likadan . Vi har testat med en annan bil på stolpen och även en annan stolpe så kan med säkerhet säga att dt är stolpen som är boven .

Karossen. Lyckades kalibrera lägesgivarna ef[…]

Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&[…]

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]