Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ppcrulez
#1561930
Det verkar som en uppdatering av Google Maps har gett en konstig blåaktig färg (nästan som land är vatten) i displayen framför ratten. Jag tror det är efter Google ändrade lite färger i Maps.

Det är lite störigt får det är en rätt ljus blå färg, men det skumma är att det inte är överallt på kartan fast på ganska stora delar.

Nån annan som reagerat på detta?
Användarvisningsbild
av Funk
#1561995
Det blev likadant i min Polestar härom dagen så det är väl google själva som gjort någon ändring.

/Thomas
Användarvisningsbild
av firefightern
#1562015
Hej! tänkte passa på att höra lite om eller hur det är möjligt att få upp Google maps kartan över hela displayen i XC40 -MY 19 D4, själv har jag enbart lyckats med att få den i ca 1/3 av displayen, nån som har knepet på hur man "knappar" in så hela skärmen blir utnyttjad.

/ Fire and Rain...
av toppo
#1562082
firefightern skrev: lör 25 nov 2023, 13:59 Hej! tänkte passa på att höra lite om eller hur det är möjligt att få upp Google maps kartan över hela displayen i XC40 -MY 19 D4, själv har jag enbart lyckats med att få den i ca 1/3 av displayen, nån som har knepet på hur man "knappar" in så hela skärmen blir utnyttjad.

/ Fire and Rain...
I din MY19 har du inte Google utan Sensus, ett helt annat infotainmentsystem. Därav har du inte heller Google Maps.
Användarvisningsbild
av firefightern
#1562085
Ok! Men gäller det även om jag kopplar upp mig med Apple play funktionen via mobilen? Jag får ju fram den goa Google maps kartan men i miniformat dessvärre..

Testade att koppla ur batteriet över natten. […]

Startmotor byte

Det är möjligt att dem gör, vill he[…]

Gissningsvis så är det en kloss som r&o[…]

XC90 eller V90CC

Jag köpte en V90 CC i maj 2023, som ersä[…]