Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kvarten71
#1559476
Hej , har ett problem med radion som strular på min XC40 Recharged -23 . När man startar bilen så är det helt tyst fast radion är påslagen såklart . Ibland tar det flera minuter innan den hoppar igång?? Lite irriterande när man ibland tror att man kommit åt mute knappen eller att man inte har någon volume !! Har testat flertalet gånger att reseta ( hålla in knappen 30 Sek ) men inte blir det bättre . Fasiken bilen kostar skjortan å lite till å då funkar inte radion som den ska SUCK . Några förslag emottages tacksamt .
av Sevir
#1559623
Menar du radio appen eller själva systemet? Jag stör mig mycket på att stereon pausar allt när man stannar bilen. Oavsett om det är radio, Spotify, BP källa etc
Användarvisningsbild
av bem
#1560136
På min ”Google-bil”, V90 Recharge MY22, när radion inte funkar i bilen så hoppar den igång om jag startar om Infotainmentsystemet. Gjorde det senast igår. Har mjukvara 2.11 (finns 2.12 till Google infotainmentbil). Det är väldigt konstigt att en radio i en modern bil är såpass instabil. Jag har aldrig haft en Volvo, och det är rätt många vid det här laget, där radion emellanåt är helt död. I alla fall kommer det inte ett pip ur högtalarna emellanåt. Men som sagt omstart av infotainmentsystemet löser problemet på min bil. Nåt annat problem med radion i din bil tydligen. Du får väl åka in till en Volvoverkstad så de får felsöka. Eller installera annan radioapp i bilen och se om det då funkar bättre.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1560193
Hade samma tysta radio på vår P6 idag...
av Kvarten71
#1560265
Sevir skrev: tis 31 okt 2023, 14:45 Menar du radio appen eller själva systemet? Jag stör mig mycket på att stereon pausar allt när man stannar bilen. Oavsett om det är radio, Spotify, BP källa etc
Hej , vet ej om det är systemet eller appen ? Men efter att ha startat om systemet så kommer det igång igen kan dock tycka att ska väl inte behöva starta om systemet hela tiden för att kunna lyssna på radio ?? Dum fråga ang app vilken app ska man använda trodde bara det fanns en inprogranerat ifrån början eller har jag fel ?
av Sevir
#1560306
Kvarten71 skrev:
Sevir skrev: tis 31 okt 2023, 14:45 Menar du radio appen eller själva systemet? Jag stör mig mycket på att stereon pausar allt när man stannar bilen. Oavsett om det är radio, Spotify, BP källa etc
Hej , vet ej om det är systemet eller appen ? Men efter att ha startat om systemet så kommer det igång igen kan dock tycka att ska väl inte behöva starta om systemet hela tiden för att kunna lyssna på radio ?? Dum fråga ang app vilken app ska man använda trodde bara det fanns en inprogranerat ifrån början eller har jag fel ?
Använder inte radion speciellt mycket personligen. Vill jag lyssna på radio använder jag SR Play men använder mer Apple Music / Spotify.
Men nej jag tycker inte det ska vara acceptabelt att behöva starta om systemet, jag har fått göra det ibland när ljudet spökar (låter burkigt) eller om modemet ballar ur.

Det finns ett flertal FM appar i playbutiken man kan ladda ner men det finns en radio app i bilen (iallafall på C40)
av Antonijo
#1560334
Kvarten71 skrev: mån 06 nov 2023, 14:28
Sevir skrev: tis 31 okt 2023, 14:45 Menar du radio appen eller själva systemet? Jag stör mig mycket på att stereon pausar allt när man stannar bilen. Oavsett om det är radio, Spotify, BP källa etc
Hej , vet ej om det är systemet eller appen ? Men efter att ha startat om systemet så kommer det igång igen kan dock tycka att ska väl inte behöva starta om systemet hela tiden för att kunna lyssna på radio ?? Dum fråga ang app vilken app ska man använda trodde bara det fanns en inprogranerat ifrån början eller har jag fel ?
Välkommen till mjukvaruvärlden. Vänj dig vid omstart av systemet med homeknappen :)
Framförallt lär dig acceptera det annars kommer du bli galen :D
av Kvarten71
#1560364
@Sevir, Konstigt när man kollar efter radio appar att ladda ner så finns det tyvärr inte så jätte stort utbud ? Man kanske inte vill har 900 stationer ifrån hela världen direkt !!
Sen när man laddar ner en app så spelar den inte samma som en annan även fast man lyssnar på samma radio station vilken djungel , va hände med det gamla hederliga ratten man tuna in vilken kanal man vill ha sen va allt frid å fröjd ( börjar kanske bli gammal )
av Sevir
#1560379
Har för mig sett flertal FM radio appar, dom kommer inte ge dig 900 stationer :)
Annars är Tunein en bra media app för pod och radio.

Har du varit i kontakt med din volvo verkstad?

Tack för svar! Jo, det blir nog en vana. Man[…]

Jag högtryckstvättar aldrig med full sty[…]

Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍

Oljud under bilen

Blir tokig på den här biljäveln, h[…]