Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kvarten71
#1563843
Hej igen , uppdatering ang radio problemet . Konstigt nog när jag undersökte problemet kontakta Volvo själva å dom visste inget specifikt aldrig hört talas om problemet !! Sen när senaste uppdateringen kom så står det att den bla ordnar en bugg då radion inte startar på en gång samt är tyst i flera minuter å vips så va mitt problem borta ........just saying .
av Hinkedink
#1573158
På min XC40 Recharge -21 har jag haft detta problem av och till. Problemet brukar lösa sig genom omstart av systemet, men inte alltid. Samtidigt som radion tystnar så tystnar ”blinkersklicken” och radarns varnings ljud. Högtalarna förblir stendöda. I början var det mera regel än undantag att allt var tyst. Systemet har nu fungerat hela vintern, men idag var allt dött igen. Jag har noterat att problemet är mera frekvent under sommarhalvåret. Jag har påtalat problemet för Volvo service, men de hade inte hört om detta problem tidigare. Efter varje uppdatering så har problemen minskat, vilket tyder på att det är mjukvarurelaterat. Första året var en enda katastrof, ut och in på Volvo hel tiden.
EGR kylare 2,0 D

Har rengjort egr kylaren och ventilen på min[…]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]