Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Antonijo
#1556208
Klabbe65 skrev:Fick in 2.11 för ca 1 vecka sedan men har nu fått problem med mitt HK ljudsystem, låter som att alla högtalargaller sitter loss och ingen bas alls, då får man starta om systemet i bilen och då är ljudet bra men så är ljuset dåligt nästa gång man ska åka igen, har hänt 3-4 gånger på en vecka nu, har aldrig hänt innan 2.11 kom in
Jag har HK också men har inte märkt något ännu.
Dock har jag haft problem med vibrationer under huven när subwoofern jobbar. Nu verkar det äntligen ha blivit löst
efter 5 verkstadsbesök. Har haft det fungerande tidigare ett tag sen har det börjat låta. Som en gammal EPA med lös regskylt ungefär som
låter i takt med basen :/
av Berget43
#1556892
Hej, jag har stora problem med internetanslutningen i min bil sedan 3 dagar tillbaka. Upplever att internet fungerar slöare = sämre ping till allt sedan 2.11 Vad tycker ni andra här?
av LJN
#1556903
Ny har jag en XC60 2023 Late med Google och efter uppdatering till 2.11 så har jag problem att SR (Sveriges Radio) appen buffrar väldigt ofta? Innan hände i princip aldrig? Och har startat om både Google systemet + kommunikationsmodulen utan förbättring? Och LTE symbolen är helt "fylld"
av Sevir
#1559065
Berget43 skrev:2.12 släppt i måndags. Verkar dock inte bidra med något märkbart…..
Enligt release notes var det i princip inget i uppdateringen. Något för MY24 men hur många har fått dom bilarna?
av Sevir
#1560510
Inget som syns i appen. Vart såg du det?
av McDonald
#1560516
Sms från Volvocars

Happy new-software day!

We have now released software 2.13 to your car,
please install it as soon as possible.

For questions, contact us here: [email protected]

Drive safe and have a nice afternoon!

Team xxxxxxx
av Sevir
#1560618
Säker det är legitimt? Aldrig fått ett SMS om uppgradering :D Brukar få en notis i appen eller om man kollar via appen efter senaste mjukvara så brukar det stå att det kommer via OTA inom 2 veckor.
av McDonald
#1560624
Läs ovan ”pretest” … är jag en försökskanin eller 😂
Fick det i volvoappen nu också och vilka uppdateringar det handlar om
Värmeratten, körprogram, backkameran mm
Laddar in det när frugan kommer hem med bilen ikväll
Startmotor byte

Om bilen bara har gått 11000 mil så ka[…]

Gissningsvis så är det en kloss som r&o[…]

XC90 eller V90CC

Jag köpte en V90 CC i maj 2023, som ersä[…]

Du behöver göra en kalkyl över dina[…]