Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Molind
#1553373
Jag har bytt telefon till en IPhone 13 med IOS 16,6 men jag får inte in mina kontakter i min C40 MY23
Men som på bilden så är min nya telefon till höger och min gamla till vänster och det är en liten skillnad.
Dock vet jag inte hur jag skall få min nya telefon så den ser ut som min gamla?

Har godkänt att bilen kan ta del av mina kontakter ifrån telefonen.

Är det någon som kan ha en teori om vad jag behöver göra?
Bilagor
Iphone.JPG
Iphone.JPG (33.42 KiB) Visad 2039 gånger
Senast redigerad av 1 Molind, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
#1553376
På min V90 Recharge MY22 förvinner ibland kontakterna. Och så kommer de tillbaka hipp som happ. Du kanske skall avvakta lite och köra med bilen och ev. kanske kontakterna dyker upp och blir valbara i bilens telefonfönster i centerdisplayen? Jag har dock inte bytt mobiltelefon nån gång i min bil så jag vet inte vad som man behöver tänka på i samband med det (parkopplingen osv).

Jag skulle börja med läsa detta:
https://www.volvocars.com/se/support/ca ... anged=true
av Molind
#1553378
bem skrev:På min V90 Recharge MY22 förvinner ibland kontakterna. Och så kommer de tillbaka hipp som happ. Du kanske skall avvakta lite och köra med bilen och ev. kanske kontakterna dyker upp och blir valbara i bilens telefonfönster i centerdisplayen? Jag har dock inte bytt mobiltelefon nån gång i min bil så jag vet inte vad som man behöver tänka på i samband med det (parkopplingen osv).

Jag har provat att starta om både telefon och CSD:n utan resultat. Har även kollat på den länk du har skickat med.

Jag skulle börja med läsa detta:
https://www.volvocars.com/se/support/ca ... anged=true

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]

Clean Zone Interior Package

Har ingen värmare, så just den teorin k[…]

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]