Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flinta
#1543489
Jag har laddat det Telenor kort som följde med bilen med 10 GB för 300 kr (mobilt bredband), det är då giltigt i 12 månader. Har hittills förbrukat 6 GB på 8 månader. Använder inte bilen så mycket, ca 1000 mil/år.
Men streamar musik (Tunein) konstant då bilen är igång.
av Tille5
#1553495
Är det samma SIM som använder On Call som man även kan ladda på själv för surf? Eller är det två separata? Bökigt med delning med iFånen så jag tänkte också komplettera.
av Krilla
#1555636
Jag var precis med min volvo XC40 på verkstaden. Jag byte mobiloperatör för 4 v sedan, från tele2 till Telia. Detta gjorde att jag tappade uppkoppling i bilen. I svaret från verkstaden är att Telia har släckt ner 2 och 3G nätet. Och tydligen så använder Volvo 2 och 3G nätet. Min verkstadskille har skickat ett mail till HK och ställt frågan om en lösning på detta problem. Så just nu så har jag fått sätta i mitt tele2 kort i bilen, för de använder fortfarande 2 och 3G nätet några månader till.
av Krilla
#1555714
Nu har jag fått svar från Volvo angående mitt problem med simkortet. Tydligen så har jag ett 5G simkort, som bara går på 5G. Så jag måste beställa ett 4G kort då kmr det att fungera i min volvo. Modemen i Volvon tar inte 5G simkort.
av Rullarsving
#1555910
Krilla skrev: tor 21 sep 2023, 11:48 Jag var precis med min volvo XC40 på verkstaden. Jag byte mobiloperatör för 4 v sedan, från tele2 till Telia. Detta gjorde att jag tappade uppkoppling i bilen. I svaret från verkstaden är att Telia har släckt ner 2 och 3G nätet. Och tydligen så använder Volvo 2 och 3G nätet. Min verkstadskille har skickat ett mail till HK och ställt frågan om en lösning på detta problem. Så just nu så har jag fått sätta i mitt tele2 kort i bilen, för de använder fortfarande 2 och 3G nätet några månader till.
Detta är rent bullshit. Telia börjar avveckla 2G först 2025. 3G kommer inte avvecklas på många år.
Jag kör Telia (extra data-sim kopplat till familjeabonnemang) sedan jag hämtade ut min XC40 MY22 för två år sedan. Telia är överlägset både täckningsmässigt och hastighetsemässigt.

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]