Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1540065
Finns det någon här som har ett tips om vad man kan göra när körjournalen inte uppdateras. Efter ett tag kommer det igång igen men det kan ta dagar eller timmar. Lite irriterande att funktionen inte är pålitlig. Försöker med utloggning/inloggning med mera men det verkar inte påverka. Har också startat om telefonen och mixtrat med lite annat utan resultat. Körjournalen verkar leva sitt eget liv och ibland verkar den alltså inte leva alls. :-o

Tacksam för tips.

Vänliga hälsningar
Henry
#1549090
Antonijo skrev: ons 10 maj 2023, 19:54 Starta om systemet i bilen genom att hålla in Home knappen i 10 sek.
Men den är kass ja. Var precis i kontakt med Volvo ang detta. Dem sa att dem känner till problemen och jobbar på det.
Upplever samma! Körjournalen är under all kritik. Idag upptäcker jag att inga resor öht registrerats sedan 25 juli. :-(
Blir ju fullständigt galen. H Körde V90 2017 innan jag fick min XC40 Recharge i vintras och i V90 var det aldrig några problem, men den hade ju iofs inte samma mjukvara.
Efter flera störningar i våras kontaktade jag supporten som bara kunde beklaga och meddela att de jobbade på det. När det gått ett par månader och felen kvarstod kontaktade jag dem igen, då kom en uppmaning att ha ett papper och skriva upp mina resor tills de fått ordning på körjournalen :-/ Men snälla, vi lever i 2023 och jag skall väl inte behöva sitta och manuellt notera samtliga resor i en bil som kostat närmare 700.000kr? Detta gjorde jag i början av min karriär och hade då ett block med sugkopp i framrutan där alla resor loggades. Känns ju surt att backa 30 år i utveckling. Sedan min sista kontakt med Volvo support i maj har alltså fortfarande inget blivit bättre så nu längtar jag ett ar år framåt då det är dags att åter byta bil. Ingen ny Volvo kan jag lova! Synd, för jag har gillat mina tidigare modeller.
#1549092
Hunnern,
Volvos mjukvaruavdelning är nog inte bättre och snabbare än så, tyvärr. Körjournalen i min förr V70 MY14 funka hur bra som helst. När jag bytte till V90 MY22 med Google var det adjöss med körjournalen som inte ens fanns i början och när den väl kom funkar det ungefär som du beskriver. Vad man skall ha den till i nuvarande skicka vet jag inte. Papper och penna eller kanske finns nån annan app för mobilen som kan användas i avvaktan på Volvo får Körjournalen att funka som en ska.
#1550024
Hunnern skrev: mån 31 jul 2023, 16:36
Antonijo skrev: ons 10 maj 2023, 19:54 Starta om systemet i bilen genom att hålla in Home knappen i 10 sek.
Men den är kass ja. Var precis i kontakt med Volvo ang detta. Dem sa att dem känner till problemen och jobbar på det.
Upplever samma! Körjournalen är under all kritik. Idag upptäcker jag att inga resor öht registrerats sedan 25 juli. :-(
Blir ju fullständigt galen. H Körde V90 2017 innan jag fick min XC40 Recharge i vintras och i V90 var det aldrig några problem, men den hade ju iofs inte samma mjukvara.
Efter flera störningar i våras kontaktade jag supporten som bara kunde beklaga och meddela att de jobbade på det. När det gått ett par månader och felen kvarstod kontaktade jag dem igen, då kom en uppmaning att ha ett papper och skriva upp mina resor tills de fått ordning på körjournalen :-/ Men snälla, vi lever i 2023 och jag skall väl inte behöva sitta och manuellt notera samtliga resor i en bil som kostat närmare 700.000kr? Detta gjorde jag i början av min karriär och hade då ett block med sugkopp i framrutan där alla resor loggades. Känns ju surt att backa 30 år i utveckling. Sedan min sista kontakt med Volvo support i maj har alltså fortfarande inget blivit bättre så nu längtar jag ett ar år framåt då det är dags att åter byta bil. Ingen ny Volvo kan jag lova! Synd, för jag har gillat mina tidigare modeller.
Ja du. Vad ska man säga. Varje morgon man startar bilen så är det en ny upplevelse.
Något som inte funkar som det ska.
Mest irriterande är när skärmen som visar backkameran blinkar till och från var och varannan sekund
när man backar ur garaget. Man dras till att titta där och så blir det svart...och kommer igen och blir svart... :/

Er feedback är nyttig och det märks hur […]

Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa g[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-De[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdate[…]