Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schumi
#1538179
Hallå!

Som nybliven Volvoägare har jag blivit erbjuden ett serviceavtal för min XC40 B4, 299kr/månaden. NI som vet är detta värt att hoppa på. Bilen köptes med Volvo Selekt 24mån, men antar att det endast gäller fel på bilen och inte underhåll. Tacksam för pointers på detta ämne av er som har vanan eller expertisen!

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av leiwi
#1538221
Det gäller inte fel på bilen det tar Select garantin under 24 månader . Utan det gäller service på bilen enligt Volvos serviceschema baserat på hur långt bilen gått och hur många mil du uppgivit att den skall rulla per år
En service på bilen utan service avtal på en Volvoverkstad kan nog kosta mellan 5 och 8 tusen kronor beroende på vilken service som skall utföras
av Malmstroem
#1538226
Uppfattningarna om serviceavtal är delade.

Om du vet att du ska ha kvar bilen under hela avtalsperioden, och är säker på hur mycket du kör, och vill serva bilen hos en Volvoåterförsäljare då får du en billigare (och enklare) service med serviceavtal.

Om någon av kriterierna ovan är osäker så har du mer flexibilitet med att betala servicen när du gör den, och slipper att eventuellt få betala för något du inte utnyttjar (om bilen säljs innan service enligt serviceavtal sker så är de månadernas betalning "borta").

Jag har haft serviceavtal tidigare på bägge mina Volvo. Jag har det inte längre eftersom det är mer osäkerhet kring hur vi ska hantera dessa bilar.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1538239
Malmstroem skrev:Uppfattningarna om serviceavtal är delade.

Om du vet att du ska ha kvar bilen under hela avtalsperioden, och är säker på hur mycket du kör, och vill serva bilen hos en Volvoåterförsäljare då får du en billigare (och enklare) service med serviceavtal.

Om någon av kriterierna ovan är osäker så har du mer flexibilitet med att betala servicen när du gör den, och slipper att eventuellt få betala för något du inte utnyttjar (om bilen säljs innan service enligt serviceavtal sker så är de månadernas betalning "borta").

Jag har haft serviceavtal tidigare på bägge mina Volvo. Jag har det inte längre eftersom det är mer osäkerhet kring hur vi ska hantera dessa bilar.
Jag har haft serviceavtal på bägge mina tidigare Volvos. Sålde bilarna under treårsavtalet och fick bägge gångerna överskottet tillbaka! Har du inte fått det så har nog bilfirman behållit pengarna.

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]