Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvoamatören
#1536804
I min helt nya XC40 PE har jag fått problem med Spotifyappen.

När jag sätter på en sång ändras inte Play-symbolen till paus, fast sången går igång ändå. När jag sedan försöker trycka på paus, antingen genom att trycka på Play (som borde vara Paus) eller på den fysiska knappen, händer inget. Jag måste sänka ljudet helt för att få tyst på det. På radion fungerar play/paus som tänkt men inte på Spotify.

Någon som känner igen detta?
Användarvisningsbild
av bem
#1536914
Såklart detta problem känns igen.
Dock jag rycker på axlarna åt det. Vid det här laget vet jag tyvärr vilka knasigheter det kan uppstå i en Volvo Google bil. Troligen uppkom detta problem i en av de senare versionerna av mjukvaran. Förmodligen bara sitta lugnt i båten och invänta Volvo kan rätta till detta i ny version av mjukvaran. Jag har inte provat ta bort appen och installera den igen. Ids inte, har ju funkat typ 16-17 månader i min bil så jag tror mer på en av de senare versionerna av bilens mjukvara.
Har en V90 T6 Recharge MY22 early med Android Automotive (Google infotainment) som jag kört i 18 månader nu.
av EeyUp
#1537214
Kör en omstart av centerkonsolen så funkar den ett tag igen. Jag har fått samma några gånger. Sen att man ibland inte har något ljud innan man sätter på blinkers är ju också standard
Användarvisningsbild
av bem
#1538302
volvoamatören skrev: ons 19 apr 2023, 14:35 Nu funkade det bara av sig själv igen. Märkligt.
Troligen beror det nog mest på lite instabilt Google infotainmensystem. Har sett ny mjukvara 2.8 finns men ännu inte via OTA (over the air) så man kan ta hem den själv och installera. Kommer senare via OTA. Dock står det att de bara gjort ”Justeringar av drivlinans optimering” i 2.8.

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]