Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1536609
Titel.

Ja, om några veckor förväntas min C40 landa hos min ÅF och (antar) man fortfarande får ett Plugsurfing-kort med nedsatta priser hos Ionity.

Men nu när Elli är öppet för alla kunder och inte bara Volkswagen, där priset vid "värsting abonnemanget" (165kr/mån) får man ladda för 3,30kr/kwh hos Ionity.

4,30kr/kwh på AC och 4,90kr/kwh hos övriga nätverk som är med i Elli nätverk.

Vad jag kan läsa mig till så är Plugsurfing priserna i skrivande stund 4,30kr/kwh.
Eftersom jag mest kommer ladda hos Ionity, så skulle väl Elli löna sig mer idag eller blir det ganska lika om man tar månadsavgiften i åtanke?
#1536624
Antar att du inte kan ladda hemma, annars brukar det vara billigast.
#1537407
SemiImbecille skrev:Laddar du mer än 165kWh per månad på Ionity så lönar det sig?
Är det en begränsning eller hur räknar du?
Jag kommer realiskt ladda generellt 100-150 i månaden. Väntar fortfarande på min elbil.
EbbevonVolvo skrev:Antar att du inte kan ladda hemma, annars brukar det vara billigast.
Inte i dagsläget, nej.

ppcrulez skrev:Nackdelen med Ionity är att många har rabatt där och med bara 6st laddplatser är det ofta köer där. När vi kört långt har Tesla varit smidigare, visst lite dyrare men men behöver i princip aldrig köa. Tesla har också abonnemang som kan tecknas månadsvis.
Här uppe i Sundsvall så ser det ofta ledigt ut även på Ionity men i större städer kan jag förstå frustrationen. Tesla är ett alternativ som är öppet vid E4/E14 mot Östersund men tycker deras prissättning (även med abonnemang) är dyra, samt det ser ut som det kan skifta beorende på tid på dygnet och "hög säsong".
#1542935
Såg precis Elli shockhöjer priserna till över 5kr/kWh och ändrar bindingstiden från 12 till 1 mån. Således ser jag ingen alls anledning att rekomendera Elli längre.
Tur jag skaffade abonnemanget hos dom innan höjningen men hur det blir nästa år när avtalet går ut får man se.

Vet inte om Plugsurfing priserna man fick med bilen kan förlängas, jag antar inte.

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]

Volvo on call och GSM

Hej! Istället för en ny 4-5g modul f&ou[…]

Bruten fjäder framvagn

Ladda på utav helvete på nån far[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]