Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1535444
Hej,
Jag kan läsa mig till i versionsinformationen för min Volvo XC40 att man i v2.2 lade till stöd för video-appar när bilen står parkerad och att dylika appar skall finnas tillgängliga i Google Play Store "vid senare tidpunkt". Igår när jag och sonen a hade en stund över i väntan på att bilen skulle ladda färdigt gick jag in i Google Play Store och sökte efter någon video-app, bl.a. Youtube och SVT Play, men fick ingen träff. Finns det någon som känner till om det har kommit någon app som funkar i en Volvo? Läste på någon sida på nätet att Polestar redan 2021 hade en betaversion framme av en app som stödde både Youtube och SVT Play och då tycker man ju att det borde erbjudas för Volvo också.
#1535502
Som jag skrev här: viewtopic.php?f=87&t=173656

så saknas tex YouTube och även webb-läsare. Polestar har Vivaldi en webb-läsare som klarar flera olika videotjänster. Volvo gick ju ut med ett pressmeddelande i Januari 2022 om att YouTube skulle komma, men det finns fortfarande inte, vilket är rätt dåligt

Jag tror det är viktigt att så många som möjligt ligger på Volvo så de känner att det efterfrågas, jag har skickat det som mail till dem och även påpekat det i deras Chat.
#1541082
Vi får väl hoppas att snart är ganska snart, men det är väl ändå lite positivt att det kommer från Google och att de nämner Volvo och Polestar som de första som får detta.

Sen att få tillgång till videokonferens appar (utan video dock) skulle vara rätt bra, jag har haft ett antal möte i bilen, men dock med telefonen kopplad via bluetooth, så att få tex Zoom app i bilen hade varit riktigt trevligt.
#1541114
Teams funkar fint med Carplay iallafall, vet inte hur det är i AAOS då jag inte haft något telefonmöte i bilen än men i förra bilen hos VW så agerade det som ett vanligt telefonsamtal så man kunde mute och av-mute vid behov, givetvis funkade inte video i något av mina exempel.
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]