Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ppcrulez
#1534904
Det är ju väldigt sparsamt med Appar i Google systemet i bilen. Det kom ju en pressrelease om YouTube i januari förra året och den finns fortfarande inte. Mycket dåligt.

Varför finns inte tex Vivaldi web browser som finns till Polestar, är det så att Volvo ska godkänna varje app innan de släpps i playbutiken? Märkligt system isåfall, vore mycket bättre att apparna släpptes in så fort de var tillgängliga i systemet så alla bilar oavsett märke fick tillgång till nya appar.

Jag skickade ett klagomål till Volvo men fick bara typ att flera framfört samma önskemål och de skulle ta det vidare, kanske bra om många kontaktar dem.

En annan sak som vore riktigt smidigt vore om man kunde "casta" som till en Chromecast från telefonen. Givetvis när bilen står stilla, men den funktionaliteten finns ju redan, vissa appar kan man inte starta när bilen kör.

Känns som det finns potential, men just nu är det begränsade app utbudet väldigt dåligt.
av Sevir
#1534913
Youtube hade jag önskat mig (om det inte redan finns?) så man kan döda tid lite snabbare när man står o laddar
av ppcrulez
#1534931
Nä tyvärr finns inte YouTube (bara YouTube Music), vilket ju är som Spotify. När man laddar bilen hade det varit kanon. Men kanske webbläsaren är bättre, som jag fattat det kan de i Polestar använde den för tex olika streamingtjänster

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..