Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EeyUp
#1532409
Nån som fått denna ännu. Tycker Volvo är sjukt seg på att skicka ut nu när det även blivit återkallelse på one-pedal-drive felet och då skulle man få v2.5.3. men icket.
av Berget43
#1532424
Precis. Jag har sökt manuellt sedan 20/2 när den släpptes men bilen säger bara att jag har den senaste mjukvaran…
Användarvisningsbild
av StefanN
#1532427
Du behöver inte söka manuellt, du får notis när den är nedladdad.
av Berget43
#1532430
Hur stor är en sån här uppdatering? Vad jag vill komma till är varför inte alla får den direkt?

Fick bilen ny med 2.4 Efter 2.5 släpptes så hämtade inte bilen den på 3 veckor. Så jag ringde verkstaden och de tog in den och uppdaterade manuellt. Skulle de göra det varje gång för varje bil så skulle de snart inte göra annat. Volvo måste fixa detta som mycket annat. Känner inte att de är med i matchen….
av Antonijo
#1532440
Jag har inte heller fått den och väntar med spänning. Verkar fix en hel del problem som jag haft med min.
Dock står det inget om dem överkänsliga sensorerna på vänster och höger sida av bilen.
Så fårt det är lite smuts så piper dem vid smygkörning som galna.
av K76
#1532456
Hämtade hem den igår i verkstaden då jag ändå fick göra uppdatering iom återkallelsen gällande bromsarna. Har inte kört jättelångt med 2.7 men noterade direkt betydligt mjukare OPD inbromsning vilket är uppskattat, speciellt när man parkerar bilen eller vill rulla fram till rödljus etc.
Vet dock inte om detta beror på 2.6 eller på 2.7, hade 2.5 innan uppdateringen.
av Klabbe65
#1533205
Är det någon som har fått den här uppdateringen till sin bil? inte dom som varit in på verkstan och gjort det
Jag hade redan 2.5 i min bil från början men trodde ju att uppdateringarna skulle komma några dagar efter att man skrivit om den på hemsidan, den släpptes ju den 20/2
Har kollat med flera på företaget och ingen av dom har fått den här uppdateringen
Känns som att det här med OTA fungerar så där hos Volvo men det kanske fungerar lika dåligt hos andra bil märken
av Klabbe65
#1533217
Nu står det nytt datum på uppdateringen
Bilagor
Skärmbild 2023-03-07 094422.png
Skärmbild 2023-03-07 094422.png (118.5 KiB) Visad 2355 gånger
av ppcrulez
#1533284
Jag fick v2.7 OTA idag, kom meddelande när jag körde hem från jobb. Installerades ikväll, men har inte kört något efter det.

Intressant då jag aldrig fick v2.5 OTA (från v2.4 fick ta den till verkstad därnjag fick v2.6) men nu kom 2.7.
av Knatten
#1533375
Jag har också fått den nu. Men inte installerat den ännu men blir ikväll .

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]

Xc70 koppling brand

Låt någon från en oberoende firm[…]