Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus6
#1533403
"Ökad tillgänglighet för förarstödsfunktioner"... Hmm, kan det vara så att man kanske får växla mellan ACC och Pilot Assist via rattknappar? Det saknar jag verkligen från gamla Sensus... Min bil står och installerar nu!
av Antonijo
#1533507
Nu har jag fått den och installerat. Kört i ca 40 mil
Mycket stabilare infotainment måste jag säga.
Tidigare så buggade något var och varannan uppstart av bilen.
Dock så går det ej längre att spela "lokala filer" i Spotify.
Funkade galant tidigare men så fort man väljer bilen som uppspelningsenhet så blippar det bara till
i skärmen och stannar.

Det går fortfarande att spela upp musik i telefonens lokala mediaspelare och sen
köra blåtand till bilen men inte över Spotify alltså.
av Berget43
#1533524
Min bil som har 2.5 har också laddat ner denna men jag väntar till på lördag med att installera. Man vill inte ha bilen obrukbar på en vardag ifall något går snett….
av Knatten
#1533530
Installerade uppdateringen igår och upplever idag att førbrukningen økat markant. Aldrig varit øver 2.5kw/mil men snittade idag 3.1kw/mil. Är det någon mer som upplever å har fått ökad förbrukning?
av Sevir
#1533634
Nexus6 skrev:"Ökad tillgänglighet för förarstödsfunktioner"... Hmm, kan det vara så att man kanske får växla mellan ACC och Pilot Assist via rattknappar? Det saknar jag verkligen från gamla Sensus... Min bil står och installerar nu!
Hade varit nice!
av Klabbe65
#1533930
Sevir skrev:
Nexus6 skrev:"Ökad tillgänglighet för förarstödsfunktioner"... Hmm, kan det vara så att man kanske får växla mellan ACC och Pilot Assist via rattknappar? Det saknar jag verkligen från gamla Sensus... Min bil står och installerar nu!
Hade varit nice!
Det fanns inte med i uppdateringen :-(
av Berget43
#1533989
I inställnings-menyn längst ner finns det 2 sorters uppdateringar man kan klicka in på. En benämns som mjukvara och den andra som säkerhets-nånting. När jag åkte in för att uppdatera mjukvara från 2.4 till 2.5 så uppdaterade de även säkerhets grejen. Nu när jag fick 2.7 över nätet så fick jag inte säkerhets-uppdateringen. Så jag undrar vad säkerhets-uppdateringen tillför vid sidan om den ordinarie mjukvaran som nu är 2.7 i min bil…. Ska man behöva åka in till verkstad för att få säkerhets-uppdateringen uppdaterad till den senaste?
av ppcrulez
#1534236
En sak som jag upptäck med v2.7 som jag inte sett tidigare, är att Trafikkameror visas som en "Trafikskyltsinformation" (där hastighetsskyltar och andra trafikskyltar visas). Dessutom med en avståndsmätare som räknar ner. Det har jag inte sett innan v2.7.
av EeyUp
#1537216
Var ju inte mycket som hade hänt på 2.7 förutom lite buggfixar och lite nya buggar 😂
av Sevir
#1537408
EeyUp skrev:Var ju inte mycket som hade hänt på 2.7 förutom lite buggfixar och lite nya buggar 😂
Uppdateringar i ett nötskal, inte bara hos Volvo!

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]