Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knatten
#1525171
Hei.

Fick levererad min Ultimate P8 i Onsdags. Medföljer gör ett plugsurfingkort som ska ge fastpris på Ionitys laddare på 3.54kr/kw under första året. Men det var enligt mig väldigt krångligt å få registrerat kortet på riktig plats. Det tog en stund innan jag fann ut att man registrerar kortet i Volvocars-appen och inte i Plugsurfing-appen. Jag hoppas att de flesta får denna info vid utleverans av ny bil. Något jag inte fick.

Så dagens tips. Registrera laddkortet från Plugsurfing i Volvocars-appen.


I övrigt kan jag säga att jag är väldigt nöjd med min P8. Går hur bra som helst.
av Berget43
#1525192
Hej, jag fick samma erbjudande. I det omslag som fanns på kortet stod det hur man ska göra för att använda erbjudandet. Själv skaffade jag ett abonnemang via Elli charging då de har ännu bättre pris och även funkar på massor med andra företags laddare. Kul med ny bil. Hoppas du inte har missljud vid maximal acceleration så som jag har på min. Har inte fått det fixat än för att det finns inga reservdelar tillgängliga. Känns sådär av ett företag som Volvo…
av jaronsso
#1525342
Min säljare var mer än tydlig med att det ska registreras i Volvo-appen, för han menade att om man registrerar det på annat sätt, kommer det inte fungera alls med rabatten och ett nytt kort krävs att beställa.

Synd att inte alla säljare ger samma info, som ändå är så viktig för en sådan sak.
Jag hade inte heller haft en aning om att det krävdes att läggas in i appen om inte min säljare sagt det.
av Knatten
#1525566
Har inga missljud i min bil. Fint å se att infon har hjälpt någon allafall. Och så är det skönt och se att någon fått denna info vid leverans. Här i Norge så var det panik i mellandagarna då bilarna gick upp ca 50 000 ifrån 1/1 på grund av nya avgifter.
Användarvisningsbild
av Paglar
#1526746
Nu har jag använt plugsurfingkortet för första gången vid snabbladdning på Ionity. Jag glömde kolla hur många kWh som laddades, så jag kan inte bekräfta exakt pris per kWh, men i alla fall klart under 4kr per kWh.
Nu såg jag att det syns i Volvoappen, priset var 3.53kr per kWh. :-D
av classeboy
#1526849
Ska snart åka till Danmark med våran xc40 p6.
Någon som vet vad man får betala vid laddning på Ionity i Danmark?

Mvh
av jaronsso
#1527040
Paglar skrev: fre 13 jan 2023, 09:58 Nu har jag använt plugsurfingkortet för första gången vid snabbladdning på Ionity. Jag glömde kolla hur många kWh som laddades, så jag kan inte bekräfta exakt pris per kWh, men i alla fall klart under 4kr per kWh.
Nu såg jag att det syns i Volvoappen, priset var 3.53kr per kWh. :-D
Priset kan man se i appen, under "Publik laddning" och vidare till "Dina rabatter".
3,53:- per kWh betalar man på Ionity.
Där kan du också se din historik och se exakt hur mycket du laddat, var och hur snabbt.

Jag har kört det ett par gånger nu. Funkar fina fisken, och väldigt smidigt att lägga in önskad station i maps på sin rutt. Då förvärms dessutom batteriet innan laddning så det går snabbare att ladda.
av ppcrulez
#1527395
Laddade på Ionity idag, nu hade priset ändrats till 4.30/kWh på kvittot, kollade sen under rabatter i Volvo appen och jodå nu står det 4.30kr/kWh innan stod det 3.53 kr. Intressant när det innan stod att du laddar för 3.53kr/kWh till 2023-11-24 (i mitt fall) vilket gjorde att jag trodde att det skulle vara samma pris hela tiden.

Såvitt jag kan se har inte Ionity höjt sitt ordinarie pris i så det innebär bara att vi fått sämre rabatt

Har ni andra också fått ändra pris?
av Klabbe65
#1527397
ppcrulez skrev:Laddade på Ionity idag, nu hade priset ändrats till 4.30/kWh på kvittot, kollade sen under rabatter i Volvo appen och jodå nu står det 4.30kr/kWh innan stod det 3.53 kr. Intressant när det innan stod att du laddar för 3.53kr/kWh till 2023-11-24 (i mitt fall) vilket gjorde att jag trodde att det skulle vara samma pris hela tiden.

Såvitt jag kan se har inte Ionity höjt sitt ordinarie pris i så det innebär bara att vi fått sämre rabatt

Har ni andra också fått ändra pris?
Fick ett mail idag om att dom höjt priset

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]