Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
#1527430
ppcrulez skrev: ons 18 jan 2023, 16:07 Laddade på Ionity idag, nu hade priset ändrats till 4.30/kWh på kvittot, kollade sen under rabatter i Volvo appen och jodå nu står det 4.30kr/kWh innan stod det 3.53 kr. Intressant när det innan stod att du laddar för 3.53kr/kWh till 2023-11-24 (i mitt fall) vilket gjorde att jag trodde att det skulle vara samma pris hela tiden.

Såvitt jag kan se har inte Ionity höjt sitt ordinarie pris i så det innebär bara att vi fått sämre rabatt

Har ni andra också fått ändra pris?
Ja det kom mail om det idag.
Att det från och med idag är justerat pris :-)
Ionity har väl inte justerat sitt pris just nu, men nog har det gått upp en del under hösten?
av Knatten
#1530646
classeboy skrev: lör 14 jan 2023, 08:56 Ska snart åka till Danmark med våran xc40 p6.
Någon som vet vad man får betala vid laddning på Ionity i Danmark?

Mvh
Ska vara samma fastpris i hela Europa. Jeg har inte fått något nytt pris ännu på mail. Men gäller säkert mig med som har norsk bil. Men jag har laddat för samma pris i både sverige å norge. 3.53 kWh
av jaronsso
#1530811
Knatten skrev: lör 11 feb 2023, 17:26
classeboy skrev: lör 14 jan 2023, 08:56 Ska snart åka till Danmark med våran xc40 p6.
Någon som vet vad man får betala vid laddning på Ionity i Danmark?

Mvh
Ska vara samma fastpris i hela Europa. Jeg har inte fått något nytt pris ännu på mail. Men gäller säkert mig med som har norsk bil. Men jag har laddat för samma pris i både sverige å norge. 3.53 kWh
Nedan info kom 18/1.

Dear driver,
During 2022 we have expanded our network from 270,000 charging points to 400,000, while improving our customer support and data accuracy. We hope that you have seen the growth and enjoyed discounted public charging at Ionity stations using the Volvo Cars app.
Due to the rising energy costs, we are going to marginally increase prices for the preferential rate at IONITY stations from 0,35€ per kWh to 0,40€ per kWh or equivalent in local currencies.
The exact prices for all currencies is below and will be in effect from Wednesday, 18th of January onwards.
Thanks for your understanding, and looking forward to seeing you on the road.
Drive safe,
Your Plugsurfing Team

• 0.40 EUR/kWh
• 0.40 CHF/kWh
• 9.80 CZK/kWh

• 3.00 DKK/kWh
• 0.35 GBP/kWh
• 160.00 HUF/kWh

• 4.20 NOK/kWh
• 1.90 PLN/kWh
• 4.30 SEK/kWh
av Sevir
#1532325
Lite OT men får man fortfarande Plugsurfing kort vid ny elbil hos Volvo?
av Qadmin
#1536982
Jag ser ett pris om 4.3. Gäller till sista november 23 för mig.

Men trodde man skulle ha något avtal.med Plugsurfing o ett bättre pris på massa ställen.

Hur hittar man Ionity laddare i appen eller bilen. Har googlat o hittar nästan inga Ionity runt Göteborg???
Användarvisningsbild
av Funk
#1537146
Qadmin skrev:Jag ser ett pris om 4.3. Gäller till sista november 23 för mig.

Men trodde man skulle ha något avtal.med Plugsurfing o ett bättre pris på massa ställen.

Hur hittar man Ionity laddare i appen eller bilen. Har googlat o hittar nästan inga Ionity runt Göteborg???
4.30kr är ett "bra pris" Ionity tar betydligt mer vid direkt betalning eller app utan abbonemang (upp till 8,70kr ? ) .
För mig står inget slutdatum via Polestar.

I Göteborg har jag nog aldrig sett Ionity nej..

/Thomas
av ppcrulez
#1537293
Skulle vara intressant att veta pmom man kan förlänga Plugsurfingrabatten när den går ut? Finns det någon vars abbonemang 1 året löpt ut?
av Caveo
#1545994
Ni som har registrerat plugsurfing kortet i Volvo appen. Under vilken meny gör man det?

Hittade vart man gör det. Man gör det under kartan.

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk


Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]