- sön 18 jun 2023, 13:34
#1544505
Uppdatering i mitt ärende med skakningar och knackande ljud som jag har haft på min bil sedan jag fick den 221124;
För tre veckor sedan mailade de från Care by Volvo och bad om ursäkt att de inte svarat mig sedan jag skrev till dem sist… de skulle eskalera mitt ärende till högre nivå och återkomma veckan efter. För två veckor sedan liknande mail och de skulle höra av sig veckan efter. Förra veckan liknande mail och de skulle höra av sig denna vecka.
I onsdag ringde de och beklagade att jag fått vänta på en lösning så länge. Men nu har jag följande att vänta på:
1. Vänta till i höst då en lösning på problemet kommer komma.
2. Plocka ut en ny XC40 då detta problem nye finns på dem utan bara på C40. Nästintill alla C40 har detta problem mer eller mindre. Jag kan inte få samma spec på en ny XC40 som jag har på min C40 utan får finna mig i att matchas mot en bil som någon avbeställt eller liknande.
3. Säga upp avtalet helt och lämna tillbaka bilen utan merkostnader.
Jag valde alternativ 3 och personen skulle förankra detta och återkomma. I fredags ringer han och säger att de just i fredags tagit fram en lösning på problemet som jag kan få utfört på min bil. Därav är erbjudandet om de tre valen inte längre aktuellt. Jag förklarade att det är otroligt oseriöst att erbjuda en sak och sen helt plötsligt påstå att man har en lösning när jag som kund valde alternativet att lämna tillbaka bilen. Men det fanns ingen möjlighet att få utnyttja de tre alternativen nu för jag måste få utfört arbetet som ska lösa problemet. Om det inte löser problemet så ska de titta på ärendet på nytt.
Jag har aldrig varit med om så dålig kundservice. Att ljuga och låta en kund köra runt med en trasig bil i över 6 månader och ta ut fullt pris. Detta är symptom på en undermålig produkt, undermålig service och lögner på lögner. Företag som gör så här kommer inte överleva i längden.
För tre veckor sedan mailade de från Care by Volvo och bad om ursäkt att de inte svarat mig sedan jag skrev till dem sist… de skulle eskalera mitt ärende till högre nivå och återkomma veckan efter. För två veckor sedan liknande mail och de skulle höra av sig veckan efter. Förra veckan liknande mail och de skulle höra av sig denna vecka.
I onsdag ringde de och beklagade att jag fått vänta på en lösning så länge. Men nu har jag följande att vänta på:
1. Vänta till i höst då en lösning på problemet kommer komma.
2. Plocka ut en ny XC40 då detta problem nye finns på dem utan bara på C40. Nästintill alla C40 har detta problem mer eller mindre. Jag kan inte få samma spec på en ny XC40 som jag har på min C40 utan får finna mig i att matchas mot en bil som någon avbeställt eller liknande.
3. Säga upp avtalet helt och lämna tillbaka bilen utan merkostnader.
Jag valde alternativ 3 och personen skulle förankra detta och återkomma. I fredags ringer han och säger att de just i fredags tagit fram en lösning på problemet som jag kan få utfört på min bil. Därav är erbjudandet om de tre valen inte längre aktuellt. Jag förklarade att det är otroligt oseriöst att erbjuda en sak och sen helt plötsligt påstå att man har en lösning när jag som kund valde alternativet att lämna tillbaka bilen. Men det fanns ingen möjlighet att få utnyttja de tre alternativen nu för jag måste få utfört arbetet som ska lösa problemet. Om det inte löser problemet så ska de titta på ärendet på nytt.
Jag har aldrig varit med om så dålig kundservice. Att ljuga och låta en kund köra runt med en trasig bil i över 6 månader och ta ut fullt pris. Detta är symptom på en undermålig produkt, undermålig service och lögner på lögner. Företag som gör så här kommer inte överleva i längden.