Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1525970
Har 2.5 men det verkar inte hjälpa. Har försökt med att starta om modemet men det funkar inte.

Har försökt att hålla in knappen men det verkar inte som att det händer något. Har också försökt med att starta om med hjälp av knappen under centerdisplayen men utan resultat. Förra gången började det plötsligt att fungera igen men nu verkar det hopplöst. Det får bli verkstan. :bored:

Hälsningar
Henry
Användarvisningsbild
av bem
#1526012
Henry,
Håll inne den avlånga knappen under centerdisplayen i 20 sekunder så startar Google infotainment systemet om. Ungefär som att starta om en dator.
Användarvisningsbild
av bem
#1526047
Henry,
Ja gör nytt försök. Funkar på min Google-Volvo (V90 T6 Recharge MY22).
#1526180
Märkligt fenomen får man säga. Efter en natts sömn så fungerar allt igen. Kommer ändå att besöka verkstan för kontroll av bland annat felkoder. Systemet känns inte tillräckligt stabilt för min smak.

Hälsningar
Henry
av Berget43
#1527940
En fundering. Borde inte en bil som säljs 2022 och därefter ha stöd för 5G? Och nej inte för att få så hög hastighet utan mer för att ha alla möjliga frekvenser tillgängliga? Telia har ett jättebra lågfrekvent 5G som ger lägre latens än 4G. Volvos bilar har internet via Telenor och vissa av de problem vi upplever är relaterade till deras usla nät. BMWs elbilar har 5G…

Tips för att minska nätverks strul:

Sätt dig i bilen och kör iväg i 2 minuter innan du aktiverar någon app/funktion som behöver Internet. Därefter kan du slå på allt du önskar och det lirar bra. Är man för snabb på det så är det som att bilen inte hinner vakna upp ur alla strömspar-lägen och det kommer hacka eller inte funka alls.
av Berget43
#1534705
Mitt internet i bilen har lagt av. Där är ett kryss uppe till vänster på mätaren för signalstyrka. Varken hålla inne defrosterknappen eller mittknappen under skärmen hjälper. Har provat 3 dagar i rad men icke. Helt dött. Utan internet förflyttas bilen till 2010 taket….

Värt att notera är att jag haft mjukvara 2.7 i ca 2 veckor. Denna version har inte gett några märkbara förbättringar av bilen som jag kunnat se. Däremot har internetuppkopplingen blivit ännu svajigare och krävt en reset av infotainmentsystemet varannan dag tills internet dog helt i morse…..
av Sevir
#1543425
Fredstone skrev:Min internetuppkoppling har också dött nu 😭 funkade perfekt på väg till jobbet. Sen efter kaffet var det tack för kaffet. 😳 har nån kommit på lösningen?
Har du provat att starta om modemet?
av Berget43
#1543443
Ska berätta en sak motvilligt; varje gång internet lagt av på min bil och jag bokat en verkstadstid så har det sen återkommit innan det är dags att köra till verkstaden. Ca 1-5 dagar senare. Så reset:a internet och sen hela infotainmentsystemet. Vänta 3 dagar.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]