Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Berget43
#1521832
Hej, jag har problem med att navigera via Google och lyssna på musik via TIDAL samtidigt. Musiken kan bara spelas i ca 10 sek och sen buffrar den i 20 sek för att åter igen spela 20 sek osv. Jag ringde Care by Volvos kundtjänst och sedan guida de mig med att starta om infotainmentsystemet genom att hålla inne hemknappen och därefter starta om internetabonnemanget genom att hålla inne framrutans defrosterknapp. Men det har inte hjälpt. Streamat jag via min egen mobil och Apple Carplay så hackar det inte alls. Jag har Telia obegränsat i mobilen. Enligt kundtjänst har bilarna abonnemang via Telenor. Musiken via bilens egen TIDAL app fortsätter att hacka och buffra som innan. Är det någon som haft detta problem och hur löste ni det i så fall?
av Antonijo
#1522527
Jag hade sådana problem precis innan min telematikmodul packade ihop och dog helt.
Det mesta slutade att fungera då.
Den byttes på verkstad och 2 dagar efter verskadsbesöke kunde man logga in på internet. Godkänna villkor
sen funkade allt som vanligt.
Recharge P6 -22
#1524308
Har plötsligt tappat Internetuppkopplingen i min XC40. Har försökt starta om systemet men det hjälper inte. Bilen är några veckor gammal. Det går inte heller att koppla upp systemet mot en separat wifi-router. Bilen hittar inte nätverket.

Någon som har tips eller har haft liknande problem? Lite irriterande att inte kunna använda navigering och Spotify. :bored:

Vänliga hälsningar
Henry
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1524311
Kanske långsökt men det fungerar inte med omstart med defrostern..?
Det verkar vara kopplat till bilmodemet, dock för mig oklart vilka bilar det egentligen gäller...
.
Screenshot_20221223_081941_Volvo Cars.jpg
Screenshot_20221223_081941_Volvo Cars.jpg (479.6 KiB) Visad 3535 gånger
#1524323
Har testat med defrosterknappen några gånger utan resultat men nu plötsligt :-) fungerar det igen. Känns väl iofs inte så där pålitligt. Tur att det inte är mjukvaran i ett flygplan för då hade jag haft svårt att slappna av. :-o

God jul!

Vänliga hälsningar
Henry
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1524325
Henry_Fågeljazz skrev: fre 23 dec 2022, 19:08 Har testat med defrosterknappen några gånger utan resultat men nu plötsligt :-) fungerar det igen. Känns väl iofs inte så där pålitligt. Tur att det inte är mjukvaran i ett flygplan för då hade jag haft svårt att slappna av. :-o

God jul!

Vänliga hälsningar
Henry
Både Google och Boeing är amerikanskt.... ;-)

God Jul!
#1525958
Nu är det samma visa igen. Ingen koppling mot Internet. Bara ett kryss i LTE-symbolen och den här gången verkar inget hjälpa. Det får bli ett besök hos försäljaren/verkstan. Detta känns inte så tillförlitligt detta system. :-(

Utan Internet ingen navigering med mera. Dessutom går inte värmaren att starta och nu är det kallt och snö. :bored:

Hoppas det går att fixa så att man vet att det fungerar i fortsättningen.

Någon som har erfarenhet av detta problem?

Hälsningar
Henry
Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]