Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Antonijo
#1522530
Jag fick min förrigår OTA
Hade 2.3 innan och nu uppdaterad till 2.5
Antar att den kommer ut lite olika tider.
Man får mail om att en är på G. Inget man kan påverka utan verkstadsbesök.
av SverreK
#1523396
Du får ett uppdateringsmeddelande i mittpanelen. Jag har fått ett sådant, men inte ”vågat” uppdatera än. Kritiskt att bilen funkar utan strul när det är -10. Uppdaterar nog i helgen, eller kommande vecka.
av Lockis
#1523453
VOC appen notifierade mig om att 2.5 fanns tillgänglig (v60)
av Berget43
#1523497
Var inne på verkstan i morse och fick uppdaterat till 2.5 samt til oktober månads säkerhetsuppdatering så det där utropstecknet i rött i menyn försvann så nu står där att säkerhetsuppdateringen är den aktuella i grönt. Upplever ingen större skillnad mer än att den kanske känns något mindre ryckig i gaspådrag men det kan vara inbillning.
av jaronsso
#1523500
Jag har släpat på min uppdatering i några veckor, men i helgen ska jag uppdatera.
Har medvetet väntat och "läst" in mig på ett par problem som kan uppstå hos alla som är upphetsade och ska uppdatera så fort det dyker upp.

Verkar bland annat vara problem med uppkopplingen till appen, men bör kunna lösas genom att man helt enkelt kör en stund efter uppdatering. Bara det är en anledning till att jag avvaktat. Vill ju gärna kunna förvärma när det nu varit -10 hela veckan.
av EeyUp
#1523548
Har 2.5 och körjournalen finns att kör igång i bilen men Inte I appen. Har inte hänt mycket i denna uppdatering annars. Lite bättre med ljudet som är borta men det förekommer fortfarande att man hinner ganska långt innan radio ljudet återkommer.
av ppcrulez
#1525606
Jag har fortfarande inte fått något meddelnade om uppgradering till v2.5. Fick bilen i november och den hade v2.4 vid leverans.

Står bara att ingen uppdatering finns. Känns som den borde rullat ut till alla då det gått knappt en månad sen de första fick den här. Är det fler som inte fått den?
Användarvisningsbild
av bem
#1525700
Det skall komma notis i Volvo Cars appen när ny mjukvara till bilen finns.
Till min V90 Recharge MY22 har jag varken fått notis i appen eller i bilen när jag söker i centerdisplayens inställningar efter mjukvara. Men jag skall få mjukvara version 2.5 installerad på Volvoverkstad den 10 januari i samband med att de skall försöka få upp laddluckan på bilen som inte går att öppna längre.

Programvaruppdateringen kommer säkert bara ko[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]