Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sevir
#1531976
Klagar du över att man gör buggfixar?
av HeavyMetal
#1532026
jaronsso skrev: mån 23 jan 2023, 20:44 "Förbättrad reglering av kupétemperatur" låter intressant.
Hade en diskussion runt detta på facebook häromdagen faktiskt.
Tycker luftströmningen är rätt undermålig på min XC40 twin. Vet inte hur den upplevs i XC40 med annat bränsle, men jämför med min förra V60 diesel (2019) där det fungerade ypperligt.
Fläkten i min XC40 blåser på rätt friskt tycker jag, trots att den står på auto. Reglerar fläkten manuellt rätt ofta för att jag blir trött på framför allt ljudet som fläkten orsakar.
I min V60 blåste det på rätt bra under några minuter (som i alla bilar), men sedan gick fläkten ner till att vara mer eller mindre ljudlös. Så är det inte i min XC40. Inte ens om man kör långt, mil efter mil efter mil, går fläkthastigheten ner särskilt märkbart.

Kan ju hoppas att det är något som uppmärksammats av fler än mig som kanske därmed förbättras något i denna uppdatering.

I min diskussion på facebook hade ett par samma upplevelse som jag, men också andra som inte tyckte det var riktigt så.
Men det beror väl också lite på vad man jämför med sen innan antar jag. Man har ju vissa parametrar, oavsett det är medvetet eller omedvetet.

Vet någon förresten orsaken till att man inte släpper den OTA och väntar till att inkludera den i 2.7 som då släpps OTA?
Vad är vitsen? Om den ändå kommer OTA senare.
Fick även den uppdateringen till Sensus och jag inbillar mig att fläktsystemet går lite jämnare nu.
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]