Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JojjeAos
#1520455
Hej,

Är det någon som fått hem denna? Eller den är bara verkstad som 2.4? Har inte lyckats få hem någon av de senaste uppdateringarna så jag undrar om det är något fel på bilen.

Sitter fortfarande med 2.2. :mad:

Så är det någon som fått hem 2.5 via OTA.

Tack!

//J
Användarvisningsbild
av bem
#1520546
Har 2.3 i min Googlebil.
Folk har fått 2.4 via verkstad, inte OTA (än). Vem vet kanske versionen blir 2.5 när Volvo släpper på nedladdningsmöjlighet via OTA igen.
av Moody
#1520563
Vi har 2.4 i vår som vi hämtade ut början på nov. Ser väl ut som att 2.5 borde komma via OTA men oklart vilken takt utrullningen sker i till befintliga bilar
Användarvisningsbild
av Paglar
#1522369
Nu dök 2.5 upp för installation. Jag har för närvarande 2.2 då jag inte hann installera 2.3 innan den drogs tillbaka.
Men jag har inte bråttom så väntar nog ett tag innan jag installerar 2.5.
av jaronsso
#1522425
Fick 2.5 igår, dock ej installerat än.
Har 2.4 nu.
Noterade någonstans att körjournal till appen ska finnas i 2.5, vilket skulle vara rejält önskvärt.
av Klabbe65
#1522447
jaronsso skrev:Fick 2.5 igår, dock ej installerat än.
Har 2.4 nu.
Noterade någonstans att körjournal till appen ska finnas i 2.5, vilket skulle vara rejält önskvärt.
Jag har 2.5 men har ingen körjournal till appen
av jaronsso
#1522506
Klabbe65 skrev: tor 08 dec 2022, 14:09
jaronsso skrev:Fick 2.5 igår, dock ej installerat än.
Har 2.4 nu.
Noterade någonstans att körjournal till appen ska finnas i 2.5, vilket skulle vara rejält önskvärt.
Jag har 2.5 men har ingen körjournal till appen
Fick se en skärmdump igår där det fanns i appen att bocka i som alternativ. Precis som man gjort förr i Volvo-appen.

Huruvida det fungerar i praktiken vet jag dock ej. Personen i fråga hade inte haft en Volvo förut och visste ej hur det fungerade alls.

Jag planerar att installera 2.5 i helgen. Återkommer.

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]