Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Boozt
#1521531
Bara att tacka för infon om interiörbelysningen. Fick mig att ändra min beställning och lägga till Microtech-klädseln. Riktigt dåligt av Volvo att inte vara tydligare med detta och såklart ingen infom man fick av säljaren......
av Klabbe65
#1521605
Boozt skrev:Bara att tacka för infon om interiörbelysningen. Fick mig att ändra min beställning och lägga till Microtech-klädseln. Riktigt dåligt av Volvo att inte vara tydligare med detta och såklart ingen infom man fick av säljaren......
Vad är det som man får eller inte får om man har standardklädsel eller uppgraderad klädsel? Jag var helt säker på att valde man Ultimate så fick man all belysning inne i bilen men har ju nu läst här att så är ju inte fallet, ska hämta min nya bil på onsdag så då får man åka i en nästan svart bil då 😒
av pergrein
#1521627
Står lite om belysning under "utforska interiör" när man bygger bilen. Är att inläggen blir bakgrundsbelyst och styrs av en sensor.

Håller med om dålig information. Men jag hade ändå uppdatera klädseln vid ett köp så hade klarat mig. Bra att det tas upp här så räddas några att inte få en mörk interiör.

Mvh
Per
av Moody
#1521696
Klabbe65 skrev:
Boozt skrev:Bara att tacka för infon om interiörbelysningen. Fick mig att ändra min beställning och lägga till Microtech-klädseln. Riktigt dåligt av Volvo att inte vara tydligare med detta och såklart ingen infom man fick av säljaren......
Vad är det som man får eller inte får om man har standardklädsel eller uppgraderad klädsel? Jag var helt säker på att valde man Ultimate så fick man all belysning inne i bilen men har ju nu läst här att så är ju inte fallet, ska hämta min nya bil på onsdag så då får man åka i en nästan svart bil då 😒
Standardklädsel medför andra obelysta paneler, samt diverse andra belysningspunkter inne i bilen som saknas, tex lampor i baksätet. Du får gärna redovisa här sen hur det ser ut i din när du får den. Tror du blir nöjd oavsett.
av Klabbe65
#1522533
Moody skrev:
Klabbe65 skrev:
Boozt skrev:Bara att tacka för infon om interiörbelysningen. Fick mig att ändra min beställning och lägga till Microtech-klädseln. Riktigt dåligt av Volvo att inte vara tydligare med detta och såklart ingen infom man fick av säljaren......
Vad är det som man får eller inte får om man har standardklädsel eller uppgraderad klädsel? Jag var helt säker på att valde man Ultimate så fick man all belysning inne i bilen men har ju nu läst här att så är ju inte fallet, ska hämta min nya bil på onsdag så då får man åka i en nästan svart bil då 😒
Standardklädsel medför andra obelysta paneler, samt diverse andra belysningspunkter inne i bilen som saknas, tex lampor i baksätet. Du får gärna redovisa här sen hur det ser ut i din när du får den. Tror du blir nöjd oavsett.
Har nu haft bilen i 2 dagar och är jätte nöjd men saknar lite ljus inne i bilen som jag hade på min V60, totalt mörker i baksätet, när det är mörkt ute och någon ska kliva in eller ut i baksätet så får man hoppas att dom hittar rätt :-o , inget lyse i taket/sidan bak, inget lyse vid golvet och inget lyse vid reglaget för att öppna dörren samt saknar lite ljus fram också, facket vid telefonladdningen samt något mer som jag glömt bort just nu :-)
av Klabbe65
#1522896
Klabbe65 skrev:
Moody skrev:
Klabbe65 skrev: Vad är det som man får eller inte får om man har standardklädsel eller uppgraderad klädsel? Jag var helt säker på att valde man Ultimate så fick man all belysning inne i bilen men har ju nu läst här att så är ju inte fallet, ska hämta min nya bil på onsdag så då får man åka i en nästan svart bil då 😒
Standardklädsel medför andra obelysta paneler, samt diverse andra belysningspunkter inne i bilen som saknas, tex lampor i baksätet. Du får gärna redovisa här sen hur det ser ut i din när du får den. Tror du blir nöjd oavsett.
Har nu haft bilen i 2 dagar och är jätte nöjd men saknar lite ljus inne i bilen som jag hade på min V60, totalt mörker i baksätet, när det är mörkt ute och någon ska kliva in eller ut i baksätet så får man hoppas att dom hittar rätt :-o , inget lyse i taket/sidan bak, inget lyse vid golvet och inget lyse vid reglaget för att öppna dörren samt saknar lite ljus fram också, facket vid telefonladdningen samt något mer som jag glömt bort just nu :-)
Kom på vad det var, ljuset vid sidofacket på dörrsidorna fram, är bara ett fyrkantigt hål där dom borde sitta, försöker få tag i 2st lampor på skroten och sedan så får man hoppas att det finns en kabel med kontakt framdragen till handtaget så att dom går att koppla in enkelt
av Klabbe65
#1523725
Nu har jag i alla fall fått lyse vid telefon facket
Bilagor
20221218_175622.jpg
20221218_175622.jpg (178.58 KiB) Visad 1205 gånger
20221218_175609.jpg
20221218_175609.jpg (30.81 KiB) Visad 1205 gånger
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1523824
:-D
av Klabbe65
#1525521
Tycker det är otroligt dåligt av Volvo att inte ha mer ljus inne i bilen när man betalar ca 730.000:- och man får hitta på "hemma" lösningar för att få ljus i telefonfacket samt bak så att folk hittar in där när det är mörkt ute, nu väntar jag på lampor som ska sitta under handtagen i framdörrarna
Taket skulle jag vilja sätta lampor bak bredvid glastaket men är ju inte jag som äger bilen så några nya hål vågar jag inte göra
Bilagor
20230103_1840590.jpg
20230103_1840590.jpg (113.88 KiB) Visad 1012 gånger
20230103_1840120.jpg
20230103_1840120.jpg (126.01 KiB) Visad 1012 gånger
20230103_1840070.jpg
20230103_1840070.jpg (182.99 KiB) Visad 1012 gånger
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
#1525914
Som sagt. Märkligt att man ska behöva lösa belysningen interiört på egen hand i vagn med det prisläget. Snudd på att Volvo borde åtgärda i efterhand för att få nöjda kunder. :-(

Hälsningar
Henry
Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]