Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1518946
Lövet skrev: fre 11 nov 2022, 19:02
Lockis skrev:Ahh som den där avgiften alla har när dem säljer en bil som alla företag vägrar betala?
Nej nej, kostnaden för att hämta en bil, rekonda den, och sälja den, som uppstår när en kund inte betalar fakturorna. Det blir ändå ett gäng sådana bilar på ett år.

("Registreringsavgift" är ett jättestörigt påhitt håller jag med om)
Oj, visste inte att det låg en sådan med på alla privatleasing bilar.
av Lövet
#1518948
Lockis skrev:
Lövet skrev: fre 11 nov 2022, 19:02
Lockis skrev:Ahh som den där avgiften alla har när dem säljer en bil som alla företag vägrar betala?
Nej nej, kostnaden för att hämta en bil, rekonda den, och sälja den, som uppstår när en kund inte betalar fakturorna. Det blir ändå ett gäng sådana bilar på ett år.

("Registreringsavgift" är ett jättestörigt påhitt håller jag med om)
Oj, visste inte att det låg en sådan med på alla privatleasing bilar.
Det finns också en kostnad med för kapitaltäckning för bilarna man leasar ut. Man måste ha en viss del eget kapital per bil man garanterar restvärdet på och det får en kostnad.
av Lockis
#1518957
Lövet skrev: fre 11 nov 2022, 19:51
Lockis skrev:
Lövet skrev: fre 11 nov 2022, 19:02 Nej nej, kostnaden för att hämta en bil, rekonda den, och sälja den, som uppstår när en kund inte betalar fakturorna. Det blir ändå ett gäng sådana bilar på ett år.

("Registreringsavgift" är ett jättestörigt påhitt håller jag med om)
Oj, visste inte att det låg en sådan med på alla privatleasing bilar.
Det finns också en kostnad med för kapitaltäckning för bilarna man leasar ut. Man måste ha en viss del eget kapital per bil man garanterar restvärdet på och det får en kostnad.
Komplext Mao. Med all rätt. Jag har provat privatleasing 1 gång. Kommer nog aldrig göra om det igen.
av Sevir
#1519304
Lite off-topic men vet någon om det går ändra i sin beställning när den hamnat i tillverkningskön?
av Lövet
#1519315
Sevir skrev:Lite off-topic men vet någon om det går ändra i sin beställning när den hamnat i tillverkningskön?
Beror på hur långt den kommit men en del ändringar brukar kunna göras. Inte byta motor+vxl dock.
av Lockis
#1519322
Lövet skrev:
Sevir skrev:Lite off-topic men vet någon om det går ändra i sin beställning när den hamnat i tillverkningskön?
Beror på hur långt den kommit men en del ändringar brukar kunna göras. Inte byta motor+vxl dock.
Volvo tillåter motorbyte också. Men jag undrar hur "beställ senast" kan påverkas.
av Sevir
#1519500
Lövet skrev:
Sevir skrev:Lite off-topic men vet någon om det går ändra i sin beställning när den hamnat i tillverkningskön?
Beror på hur långt den kommit men en del ändringar brukar kunna göras. Inte byta motor+vxl dock.
Tack, mailat care by volvo och bett dom kolla det. Inte hela världen men tror deras "mocka" säten är skönare på vintern än fejklädret jag valde.
av Ok67
#1519507
Derank skrev: mån 07 nov 2022, 20:14 Och där dog nybilsförsälningen av och beggpriserna rusade i taket igen.........
Nypriserna lär sjunka kraftigt. Elbilar är billigare i andra länder, så det finns marginal.

Bonusen har primärt gynnat biltillverkarna tyvärr.
av Lövet
#1519510
Nej det har den inte. Det är ett påhitt. Marginalerna på elbilsförsäljningen är extremt låg, enstaka procent. Några prissänkningar kommer vi inte se i Sverige på många år.
av Lockis
#1519560
Lövet skrev:Nej det har den inte. Det är ett påhitt. Marginalerna på elbilsförsäljningen är extremt låg, enstaka procent. Några prissänkningar kommer vi inte se i Sverige på många år.
Tror många missar att vi har 25% moms på bilar i sverige. Så det är inte så att Volvo får alla 500,000 du betalar när du köper en XC40 elbil ;-) Farbror staten ska ju också ha sin bit av kakan.
Just skattelättnader är väl vad danmark har vid elbilsköp? Ett land som annars tar ut hutlöst med skatt vid bilköp :-D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Sikker på at det kommer bak? Den er konstant[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortr&oum[…]

Hej David, Har nämligen samma problem med min[…]

Kommer ingen diesel ut från pumpen.

Hej! det är nämligen så att jag ha[…]