Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1519576
Sevir skrev: tis 15 nov 2022, 16:05
Lövet skrev:
Sevir skrev:Lite off-topic men vet någon om det går ändra i sin beställning när den hamnat i tillverkningskön?
Beror på hur långt den kommit men en del ändringar brukar kunna göras. Inte byta motor+vxl dock.
Tack, mailat care by volvo och bett dom kolla det. Inte hela världen men tror deras "mocka" säten är skönare på vintern än fejklädret jag valde.
Jag valde mocka klädseln då dom är riktigt sköna att sitta på. Idag har jag äkta läder på min XC40.

Vet du om det går att välja till riktiga sommardäck istället för recharge däcken? Jag valde friktionsdäck till vintern iallafall.
av Sevir
#1519666
Recharge är väl året om däck? knasigt dom inte sätter på vanliga sommardäck för Sverige
#1519673
Sevir skrev: ons 16 nov 2022, 16:04 Recharge är väl året om däck? knasigt dom inte sätter på vanliga sommardäck för Sverige
Ja och dom borde väl ändå kunna erbjuda sommardäck när man kan välja riktiga vinterdäck kostnadsfritt tycker jag? :-o
#1519695
Rechargedäcken ska enligt Volvo spara energi jämfört med sommardäck/vinterdäck. Åtminstone i teorin och kan man tänka sig att Volvo kan stoltsera med lite längre räckvidd. Jag tänker prova köra på rechargedäcken i vinter. Vi får se hur det går. Bor i en snöfattig del av Sverige och har en andrabil med vinterdäck vid behov.
#1519698
Tror inte det går välja bort rechargedäcken, de blir ens sommarhjul om man köpt till vinterhjul
#1519798
Lånade en p6 som demobil i februari då det var snö ute och tyckte det fungerade bra på de vägar jag testade.
Bor i småland så får se vad jag tycker efter denna vintern nu när vi har fått våran egna P6a.

Mvh
av Sevir
#1519801
Ja i norra delen av landet funkar inget förutom dubbdäck, det fick jag lära mig hårda vägen när jag flyttade upp för 12 år sen från värmland.

Min order blev ändrad till mocka klädseln så nu behöver man inte frysa nästa vinter när C40:n kommit.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]