Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1515457
Hej

Har en P8 och har precis fått en laddbox av märket Easee installerad hemma.
Tyvärr hade jag ingen 3 fas laddkabel tillgänglig i samband med installationen så jag kunde ej testa laddning fullt ut.
Efter anskaffat en sådan kabel så laddar bilen fortfarande enbart med 3.7kW och på 1 fas.
Max 32A på inställningen i bilen och i laddappen. 20A huvudsäkring och 16A kretssäkring enl app.
Har jag missat något här?

Hälsningar
Electrichead
#1515568
EeyUp skrev: lör 15 okt 2022, 11:55 Är den installerad med equalizer? Står den på automatisk I appen på laddinställning fasläge?
Missade ditt inlägg tidigare.

Jag använder ingen equalizer eller annan lastbalanseringsmodul för den delen.
Gjorde en reset och omstart på laddstationen men det är samma visa. 3.7kW och 1 fas.
Fler ideèr?
#1515878
Instämmer med ovan - ring elektrikern som installerat.
Min easee gjorde likadant när den var installerad. Det visade sig i mitt fall bero på att laddaren hade dålig kontakt med mitt wifi - och då tappade den kontakten med lastbalanseringen. Det gjorde att den gick ner till 6A som en försiktighetsåtgärd. ( så fick jag det förklarat för mig av elektrikern).
#1516070
Electrichead skrev:
EeyUp skrev: lör 15 okt 2022, 11:55 Är den installerad med equalizer? Står den på automatisk I appen på laddinställning fasläge?
Missade ditt inlägg tidigare.

Jag använder ingen equalizer eller annan lastbalanseringsmodul för den delen.
Gjorde en reset och omstart på laddstationen men det är samma visa. 3.7kW och 1 fas.
Fler ideèr?

tryck på laddbox ikonen i appen , står det TN 3-Fas där? , känns som din box är installerad med 1-fas och är den det ring elektriker och be han gör om gör rätt, bör installeras med 5g6 Kabel för att slippa betala för uppvärmning av utomhusluften och framtidssäkra om du vill haka på en till laddbox från befintliga.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]