Sida 1 av 1

Problem att få igång connected safety!

Postat: sön 21 aug 2022, 10:59
av Regionservice
Tjena,

Har en volvo xc40 2022 Pure electric.

Jag kan inte hur jag än gör få igång connected safety, jag har varit i kontakt med volvo 2 gånger och det ända dom i princip säger är att starta om enheten.

Går jag in i connected safety i bilen så är den "gråad", jag kan inte ändra från av till på. Försöker jag trycka så kommer det upp ett meddelande att jag måste ändra inställningarna på min profil på volvos hemmsida.
Och på deras sida eller i appen är alla "funktioner" på.

Någon som vet hur i hela världen man gör?

Re: Problem att få igång connected safety!

Postat: sön 21 aug 2022, 23:30
av metal
Kanske beror på version 2.2.

https://www.volvocars.com/se/support/so ... ic/2021w22

Skickat från min SM-X800 via Tapatalk


Re: Problem att få igång connected safety!

Postat: ons 24 aug 2022, 16:49
av bem
Man kanske menar med starta om enheten att du skall starta om hela infotainmentsystemet. För Google-bil så håller du in den avlånga hem-knappen i nederdelen av centerdisplayen och håller den inne i 20 sekunder och släpper sen knappen. Systemet startar om, och så väntar du tills VOLVO visas i displayen och hemskärmen kommer åter.

Re: Problem att få igång connected safety!

Postat: ons 24 aug 2022, 21:17
av metal
"Obs För att stödja den här mjukvarureleasen behöver vi tillfälligt avaktivera delning av information mellan din egen bil och andra bilar via vår molntjänst (endast tillgängliga i Europa, USA och Kanada), om detta var aktiverat tidigare. Eventuella redan gjorda integritetsinställningar finns kvar när datadelning aktiveras igen."

https://www.volvocars.com/se/support/ma ... ted-safety



Skickat från min SM-X800 via Tapatalk